چین به خانواده‌ها برای داشتن فرزند سوم مجوز می‌دهد

© AFP 2023 / Wang Zhaoچین به خانواده‌ها برای داشتن فرزند سوم مجوز می‌دهد
چین به خانواده‌ها برای داشتن فرزند سوم مجوز می‌دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
دولت چین تصمیم دارد برای داشتن فرزند سوم به خانواده‌ها مجوز دهد.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش منتشر شده پس از نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین آمده است: آسان گیری بیشتر در سیاست کنترل تولد در چین، از جمله اجازه دادن به زوج های متاهل برای داشتن فرزند سوم، به حل مشکل پیری جمعیت کمک می کند.

در این پیام آمده است: " کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، با تغییر دموگرافیک کشور ما، به طور مداوم اقدامات مختلفی را انجام می داد، ابتدا تنها فرزندان خانواده مجاز به داشتن دو فرزند بودند، سپس این سیاست به سایر افراد گسترش یافت، نتایج مثبت حاصل شد. در همان زمان، کل جمعیت کشور ما بسیار زیاد بود، جمعیت در سالهای اخیر افزایش یافته است. ساده سازی بیشتر سیاست های فرزندآوری و اجرای سیاستی که یک زوج می تواند دارای سه فرزند باشد به بهبود ساختار جمعیتی کشور کمک می کند، فعالانه یک استراتژی برای پاسخ به پیری جمعیت و حفظ مزیت منابع انسانی چین."

در اواخر دهه 1970، چین سیاست یک خانواده، یک کودک را برای کنترل رشد جمعیت از طریق اجازه دادن به خانواده ها در شهرها فقط یک فرزند و دو فرزند در روستاها در صورتی که فرزند اول دختر باشد، اعمال کرد. با این حال، با گذشت زمان، این سیاست‌ها منجر به مشکلات جمعیتی مانند عدم تعادل جنسیتی و پیر شدن جمعیت شده است. در سال 2013 ، مقامات سیاست را برای حل مشکلات بوجود آمده کاهش دادند. زوجین مجاز به داشتن فرزند دوم بودند، جایی که حداقل یکی از همسران تنها فرزند خانواده آنها باشد. در حال حاضر، همه خانواده ها می توانند در چین فرزند دوم داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала