مقایسه اثر واکسن‌های کرونا بر روی زنان و مردان

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه اثر واکسن‌های کرونا بر روی زنان و مردان
مقایسه اثر واکسن‌های کرونا بر روی زنان و مردان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
دانشمندان اثر واکسن های ویروس کرونا را برای زنان و مردان مقایسه کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، واکسن های ویروس کرونا ممکن است در زنان کمتر از مردان موثر باشد. این توسط Business Insider با اشاره به داده های جدید آزمایشات بالینی گزارش شده است.

دانشمندان دریافته اند که میزان اثر بخشی واکسن Pfizer در مردان 96.4 درصد است، اما در زنان 93.7 درصد است. در عین حال Moderna  95.4 درصد برای مردان و 93.1 درصد برای زنان مثر است. این تفاوت هنگام استفاده از واکسن جانسون نیز قابل مشاهده است: واکسیناسیون با این واکسن خطر ابتلا به بیماری شدید را در مردان 68.8 درصد، اما در زنان 63.4 درصد کاهش می دهد.

به گفته صابرا کلاین، رئیس مرکز مطالعات بهداشت جنسی و جنسیتی زنان جان هاپکینز، نتایج این تحقیق کمی گیج کننده است. وی خاطرنشان کرد که زنان معمولاً پاسخ ایمنی قوی تری از واکسن دارند. به نظر وی، در این مورد، دلیل ممکن است سطح بالاتر استروژن باشد.

در همان زمان او رد نکرد که توضیح دیگری وجود دارد. به طور خاص، زنان بیشتر از مردان در حال حاضر علیه کووید - 19 واکسینه می شوند. همچنین در صورت بروز علائم، زنان احتمالاً آزمایش های ویروس کرونا را انجام می دهند. دلیل آن ممکن است سن باشد. طبق این مطالعه، افرادی که پس از واکسیناسیون علیه کووید - 19 بیمار شدند ، بین 47 تا 70 سال داشتند. علاوه بر این، بیشتر زنان از 40 یا 60 سالگی یائسه می شوند. کلاین گفت، بخشی از این امر ممکن است کاهش اثر واکسن را توضیح دهد. با این حال همانطور که توسط کارشناس ذکر شده است، دشوار است که دلیل خاصی را برای وجود چنین اختلاف در اثربخشی واکسن ها، بدون تحقیقات اضافی ذکر کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала