در انگلیس شواهدی مبنی بر منشأ آزمایشگاهی کرونا یافت شد

© AP Photo / Ng Han Guanدر انگلیس شواهدی مبنی بر منشأ آزمایشگاهی کرونا یافت شد
در انگلیس شواهدی مبنی بر منشأ آزمایشگاهی کرونا یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
در انگلیسی دو دانشمند مدعی شدند مدرک "اثبات کننده" منشا مصنوعی ویروس کرونا را در اختیار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، آنگوس دالگلیش، استاد انگلیسی و بیرگر سورنسن، ویروس شناس نروژی اعلام داشتند که مدرک "اثبات کننده" منشا مصنوعی ویروس کرونا را در اختیار دارند.

انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از بازدید از ووهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
انتشار گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره منشا کرونا بعد از بازدید از ووهان

به گفته کارشناسان، دانشمندان چینی SARS-Cov-2 را در آزمایشگاه ووهان تولید کرده‌اند. در این مطالعه آمده است که سپس دانشمندان چینی سعی کردند "ردپای خود را" به گونه‌ای بپوشانند که تمام شواهد نشانگر منشا طبیعی ویروس باشد.

دالگلیش و سورنسن آزمایشات انجام شده توسط دانشمندان در ووهان را بین سالهای 2002 و 2019 تجزیه و تحلیل کردند. آنها از این تحلیل خود نتیجه گرفتند که دانشمندان چینی با همکاری دانشگاه‌های آمریکایی، "ابزاری برای ایجاد SARS-Cov-2" توسعه داده‌اند.

به گفته دالگلیش و سورنسن، ووهان سعی کرده است قابلیت انتقال بیشتری به ویروس طبیعی بدهد تا به سرعت در سلولهای انسانی تکثیر شود؛ این امر برای درک بهتر تأثیر بالقوه ویروس کرونا در انسان ضروری بوده است. آنها معتقدند كه دانشمندان چینی "اساس" ویروس كرونا را از خفاش‌های غاری گرفته و سپس به طور كلی "سنبله" جدیدی به آن متصل كرده و آن را به SARS-Cov-2 عفونی و كشنده تبدیل كرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала