انگلیس و آمریکا در حال تحقیق در مورد منشاء آزمایشگاهی کرونا هستند

© Depositphotos.com / Ralwelانگلیس و آمریکا در حال تحقیق در مورد منشاء آزمایشگاهی کرونا هستند
انگلیس و آمریکا در حال تحقیق در مورد منشاء آزمایشگاهی کرونا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
اشتراک
سرویس های اطلاعاتی انگلستان برای تحقیق در مورد روایت مربوط به منشاء آزمایشگاهی ویروس کرونا با ایالات متحده آمریکا همکاری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع رسمی عالی رتبه منتشر کرده است.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا از وجود داده هایی در مورد منشاء ویروس کرونا خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
سرویس های اطلاعاتی آمریکا از وجود داده هایی در مورد منشاء ویروس کرونا خبر دادند

پیش از این کاخ سفید یک اطلاعیه مطبوعاتی را منتشر کرده بود  که بر اساس آن هنوز روایت انتشار ویروس کرونا به دلیل وقوع  سانحه در یک آزمایشگاه علمی چین منتفی نیست. در این اطلاعیه به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا اشاره شده مبنی بر اینكه جامعه اطلاعاتی این كشور دو روایت درباره منشا ویروس کرونا – انتقال ویروس از طریق حیوان و از طریق  نشت آزمایشگاهی به انسان را محتمل می داندو سازمان های اطلاعات باید در طی 90 روز  با تلاش مضاعف به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در اینباره ادامه داده و سپس نتایج را به رئیس جمهور آمریکا  اطلاع دهد.

روزنامه تلگراف می نویسد، مقامات اطلاعاتی انگلیس تحقیقات خود را در مورد شیوع همه گیری پس از انتشار بیاناتی مبنی بر پیدایش ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین انجام داده اند.

به گفته این منبع ، مقامات اطلاعاتی انگلیس در تلاش برای "اثبات حقیقت در مورد بیماری همه گیر" در جریان تحقیقات جدید به همتایان آمریکایی خود کمک می کنند.

یک منبع به روزنامه گفت: "ما اطلاعاتی را که در مورد شهر ووهان (کانون شیوع کرونا) داریم ارائه می دهیم و همچنین به آمریکایی ها کمک می کنیم تا تمام اطلاعاتی که در اختیار ما است مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد."

ذکر شده است که انگلستان معتقد است است که نباید روایت نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان از نظر دور نگه داشته شود.

" در اواخر ماه مارس سازمان بهداشت جهانی  گزارشی را از نتایج سفر کارشناسان خود به ووهان چین برای مطالعه منشا ویروس کرونا منتشر کرد. در این گزارش گفته می شود همه گیری کرونا به احتمال زیاد نتیجه نشت آزمایشگاهی نبوده است. این گزارش همچنین می گوید نوع جدید ویروس کرونا به احتمال زیاد از خفاش ها اما از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است.

ایالات متحده و 13 کشور دیگر با انتشار بیانیه مشترکی از یافته های گزارش سازمان بهداشت جهانی درباره بازدید تیم بین المللی کارشناسان  ابراز نگرانی کرده و بر لزوم تحقیق "شفاف و مستقل" در مورد منشا کووید 19 تأکید کردند.

جائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که تصمیم آمریکا برای انتشار گزارشی در خصوص منشا کووید-19 را بازی سیاسی و تلاشی برای انداختن تقصیر خود به گردن دیگران است .به گفته وی ، این واقعیت که ایالات متحده تلاش می کند تا کار انجام نتیجه گیری های علمی را به سرویس های اطلاعاتی محول کند ، نشان می دهد این کشور به کشف حقیقت علاقه ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала