تحویل نفت ایران به آمریکا برای اولین بار از سال ۱۹۹۱

© Depositphotos.com / Maxxyustasتحویل نفت ایران به آمریکا برای اولین بار از سال ۱۹۹۱
تحویل نفت ایران به آمریکا برای اولین بار از سال ۱۹۹۱  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
ایالات متحده برای اولین بار از نوامبر ۱۹۹۱، در ماه مارس نفت از ایران وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده برای اولین بار از ماه نوامبر ۱۹۹۱ در ماه مارس به صورت متوسط روزانه ۳۳ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

کاهش بهای طلای سیاه در انتظار افزایش صادرات نفت از ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
کاهش بهای طلای سیاه در انتظار افزایش صادرات نفت از ایران

پیش از این برای آخرین بار آمریکا در ماه نوامبر ۱۹۹۱ از ایران نفت وارد کرده بود. در آن زمان حجم واردات روزانه به ۶۴ هزار بشکه در روز می‌رسید. در عین حال، در اکتبر سال ۲۰۲۰، ایالات متحده محصولات نفتی به میزان ۳۶ هزار بشکه در روز از ایران وارد کرده است. تحویل این محصولات در دسامبر ۱۹۹۱ برای اولین بار انجام شده بود.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا داده‌های مربوطه را از سال ۱۹۷۳ اعلام می‌کند و بر اساس این داده‌ها، آمریکا به طور منظم از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ واردات نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران داشته است. بعدها تحویل این محصولات کمتر به صورت منظم انجام پذیرفته است.

در ژانویه ۱۹۸۸، ایران تنها ۱۰۰۰ بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی به ایالات متحده عرضه می‌کرد، پس از آن واردات تا ژوئیه ۱۹۹۱ متوقف شد. پنج ماه دیگر نیز ایران نفت و فرآورده‌های نفتی را به ایالات متحده عرضه می‌نمود و پس از آن این موضوع تا اکتبر ۲۰۲۰ متوقف شد.

آمار ارائه شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاوی داده‌هایی مبنی بر تأمین نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران در بازه سپتامبر ۲۰۰۲ تا سپتامبر ۲۰۲۰ نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала