وارد شدن ضربه به برنامه های بزرگترین شرکتهای نفتی جهان + جزئیات

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر وارد شدن ضربه به برنامه های بزرگترین شرکتهای نفتی جهان + جزئیات
وارد شدن ضربه به برنامه های بزرگترین شرکتهای نفتی جهان + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
سه شرکت نفتی اکسون موبیل ، رویال هلند شل و شورون، که از بزرگترین شرکتهای جهان هستند ، این هفته در اختلافات قضایی خود با فعالان محیط زیست بر سر برنامه های توسعه خود شکست خوردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز در خصوص این موضوع  نوشته است.

تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست توضیح داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست توضیح داده شد

شکست در دعوای حقوقی با سازمان دفاع از محیط زیست Friends of the Earth (دوستان زمین) در لاهه ، یک ضربه جدی برای شرکت شل بود . روز چهارشنبه  26 مه  دادگاه حکم داد که این شرکت موظف است 45 درصد از انتشار دی اکسید کربن خود را کاهش دهد  زیرا مسئول تغییر آب و هوا است.

علاوه بر تأثیرگذاری  مستقیم بر شرکت شل  ، برای اولین بار سابقه ای ایجاد شد که دادگاه در استراتژی یک شرکت در زمینه انتشارگازهای مضر  تأثیرگذار بود. این وضعیت می تواند منجر به تشکیل پرونده های قضایی جدید و احتمالاً شکست شرکت های آلاینده شود.

برای اولین بار ، سهامداران شورون با اکثریت آرا الزام مدیریت را برای تعیین اهداف مشخص در رابطه با انتشار غیر مستقیم گازهای مضر تأیید کردند. منظور فرایندهایی است که مربوط به کار شرکت است اما مستقیماً توسط آن کنترل نمی شود. به عنوان مثال، تولید موادی که از آنها  استفاده می شود یا میزان تولید گازهای گلخانه ای مربوط به سفرهای کارکنان .

برای اگزون موبیل، پشتیبانی سهامداران در جلسه سالانه از  ایده های بنیاد Engine No 1  مسئله ساز بود. طبق محاسبات اولیه ، حداقل دو نفر از چهار نامزد پیشنهادی صندوق برای  هیئت مدیره انتخاب شدند.

بنیاد"Engine No 1" به مبلغ 54 میلیون دلار از  سهام اگزون موبیل را در اختیار دارد.  شرکت اگزون موبیل  35 میلیون دلار برای مبارزه با فعالیت های بنیاد Engine No 1  هزینه کرده اما نتیجه ای نداشته است. دارن وودز، مدیرعامل این غول نفتی شکست خود را پذیرفت و خاطرنشان کرد که این شرکت خواسته های سهامداران خود برای کاهش خطرات آب و هوایی را شنیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала