گلوله باران منطقه نخجوان آذربایجان از خاک ارمنستان

© Sputnik / Stringerگلوله باران منطقه نخجوان آذربایجان از خاک ارمنستان
گلوله باران منطقه نخجوان آذربایجان از خاک ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه از گلوله باران مواضع نیروهای مسلح این کشور در نخجوان از خاک ارمنستان خبر داد که طی آن یک نظامی آذربایجانی زخمی شد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره گفته می شود " بامداد  28 مه  مواضع ارتش آذربایجان واقع در نزدیکی نقطه مسکونی آشاقی-بوزگوف در منطقه بابک جمهوری خودمختار نخجوان از چند راستا توسط نیروهای مسلح ارمنستان گلوله باران شدی . در نتیجه سربازی به نام  الخان مرادوف از ناحیه شانه زخمی شد. " خاطرنشان می شود که سرباز زخمی در بیمارستان بستری شده و هیچ خطری جان او را تهدید نمی کند.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
تهران امیدوار گشایش خط راه آهن با ارمنستان است

روز 14 ماه مه یعنی دو هفته قبل سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مسائل بوجود آمده در مرزهای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: "جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و دقت، تحولات روزهای اخیر در مرزهای دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می‌کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع‌تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل گردد".

وی افزود: "جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش در منطقه، طرفین را به خویشتنداری و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و احترام به مرزهای دو کشور دعوت می‌کند."

وی همچنین از آمادگی ایران برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور از جمله اختلاف اخیر خبر داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала