بایدن اعمال تحریم علیه نورد استریم-۲ را زیان‌ بخش می داند

© Sputnik / Ekaterina Solovyova /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اعمال تحریم علیه نورد استریم-۲ را زیان‌ بخش می داند
بایدن اعمال تحریم علیه نورد استریم-۲ را زیان‌ بخش می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده تأکید کرد که ساخت خط لوله گاز ادامه خواهد یافت، زیرا تقریباً مرحله ساخت این پروژه به طور کامل به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، گروه رسانه‌ ای کاخ سفید به نقل از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد: در حال حاضر ادامه دادن به این مسیر و اعمال تحریم علیه شرکت نورد استریم-۲ آگ، در روابطمان با اروپا تاثیر به سزای منفی می گذارد.

آمریکا متوقف کردن نورد استریم 2 را دشوار خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
آمریکا متوقف کردن نورد استریم 2 را دشوار خواند

وی همچنین افزود: تحریم‌ های آمریکا علیه شرکت نورد استریم-۲ آگ به هیچ وجه باعث توقف پروژه خط لوله گازی نورد استریم-۲ نمی‌ شود چرا که این پروژه تقریبا تکمیل شده است.

دولت بایدن روز چهارشنبه در رابطه با خط لوله گازی نورد استریم-۲ اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌ ها علیه شرکت نورد استریم-۲ آگ و مدیرعامل آن ماتیاس وارنیگ را لغو می‌ کند؛ آلمان که در گذشته این تلاش‌ های واشنگتن برای مختل کردن ساخت و ساز این خط لوله گازی را محکوم کرده بود، از این تصمیم واشنگتن استقبال کرد.

با این حال دولت آمریکا روز جمعه تحریم‌ هایی را علیه ۱۳ کشتی روسی و سه شرکت مرتبط با ساخت خط لوله گازی نورد استریم-۲ اعمال کرد.

گفته می شود که بیش از ۹۰ درصد از این پروژه خط لوله گازی به رهبری روسیه تکمیل شده است. نورد استریم-۲ یک خط لوله دوقلو به طول ۷۴۵ مایل است که گاز را از زیر دریای بالتیک مستقیما از روسیه به آلمان منتقل خواهد کرد و از آب‌ های منطقه‌ ای دانمارک، فنلاند و سوئد می گذرد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала