حمایت کامل رئیس پارلمان تونس از فلسطین

© Flickr / Jessica Mulleyتصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس
تصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
رئیس پارلمان تونس بار دیگر بر پایبندی کشورش به دفاع از مساله فلسطین تاکید کرده و اقدامات اسرائیل در توسعه شهرک‌ سازی‌ ها را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی پارلمان تونس، راشد العنوشی رئیس پارلمان این کشور، در تماس تلفنی از سوی احمد بحر معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین و عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌ بخش فلسطین (ساف) دریافت کرد.

تظاهرات در کشورهای دنیا به طرفداری از فلسطین
بلژیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
تظاهرات در کشورهای دنیا به طرفداری از فلسطین

الغنوشی در این گفتگوهای تلفنی بر آمادگی پارلمان تونس برای ادامه دادن به نقش قانونی خود، حضور در محافل بین‌ المللی و کمک به ملت فلسطین در دفاع از مساله عادلانه‌ تاکید کرد.

طبق بیانیه پارلمان تونس، احمد بحر نیز از موضعگیری شریف تونس نسبت به مساله فلسطین و تلاش‌های رئیس پارلمان این کشور و تمامی اعضای آن در حمایت از این مساله و دفاع از مقدسات فلسطینی‌ ها در برابر حملات مکرر و اقدامات ارتش اسرائیل در نقض حقوق آنها تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است، که عزام الاحمد، تلاش‌ های رئیس پارلمان تونس در راستای جلب حمایت کشورهای عربی و اسلامی، تشویق پارلمان‌ های جهان به در پیش گرفتن اقدامی برای حمایت از حق فلسطین و توقف حملات اخیر اسرائیل علیه ملت فلسطین انجام داده، ستود و تاکید کرد: مساله فلسطین به ویژه با توجه به استمرار حملات به مسجد الاقصی و لغو نشدن محاصره محله‌های مجاور قدس همانند محله شیخ جراح به حمایت، پیگیری و فشار بیشتری نیاز دارد.

پس از ۱۱ روز درگیری میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از بامداد روز جمعه آتش‌ بس در نوار غزه با نظارت مصر برقرار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала