حماس دست داشتن در حادثه رایان ایر در مینسک را رد کرد

© REUTERS / MOHAMMED SALEMحماس دست داشتن در حادثه رایان ایر در مینسک را رد کرد
حماس دست داشتن در حادثه رایان ایر در مینسک را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت این جنبش هیچ ارتباطی با نشست هواپیمای رایان ایر در مینسک ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از برهوم اعلام کرد: "ما به این روشها متوسل نمی شویم. كه ممكن است كار برخی از طرف های مشکوک باشد، هدف آنها شیطانی نشان دادن حماس و از بین بردن عطوفت جهانی برای مردم فلسطین و مقاومت مشروع آنها است."

پیشتر آرتیوم سیکورسکی، رئیس بخش حمل و نقل هوایی وزارت حمل و نقل بلاروس گفت که در 23 مه، یک پیام کتبی به انگلیسی به ایمیل فرودگاه ملی مینسک ارسال و در آن ادعا شده بود که سربازان حماس درخواست دارند که اتحادیه اروپا حمایت خود از اقدامات اسرائیل در نوار غزه را متوقف کند. در غیر اینصورت با بمبی که در هواپیما وجود دارد آن را بر فراز ویلنیوس منفجر خواهند کرد.

دوم خرداد (23 مه) به دستور آلکسی لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس یک جنگنده نیروی هوایی بلاروس، هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر را وادار به فرود کرد.  این هواپیما با 123 مسافر از آتن راهی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی بود. هواپیمای بوئینگ 737-800 رایان ایر در فرودگاه مینسک فرود اضطراری انجام داد و رومان پروتاسویچ، بنیانگذار کانال تلگرامی نکستا (Nexta) و از مخالفان دولت بلاروس که سرنشین این هواپیما بود توسط پلیس بلاروس دستگیر شد. بوئینگ 737-800 بعد از کنترل امنیتی مسافران از مینسک حرکت کرده و راهی ویلنیوس شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала