دیدار سالیوان و پاتروشف بخش مهمی از دیدار بایدن و پوتین بود

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه جو بایدن رئیس جمهور امریکا
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه جو بایدن رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
کاخ سفید در خصوص دیدار امروز مشاور امنیت ملی آمریکا و دبیر شورای امنیت روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا و دبیر شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه به عنوان بخشی از «تماس‌ های منظم» طرفین، رایزنی هایی در خصوص روابط واشنگتن - مسکو داشتند.

آمریکا ناو هواپیمابری را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
آمریکا ناو هواپیمابری را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید، در خصوص دیدار امروز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه، آمده است: این نشست ادامه منطقی بحث‌ های اخیر بین وزیران خارجه آمریکا و روسیه در ایسلند بود. این جلسه گام مهمی در آماده سازی اجلاس برنامه ریزی شده سران ایالات متحده و روسیه بود که تاریخ و محل آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این بحث‌ ها به شکلی سازنده برگزار شد و با وجود اختلافات برجسته، امکان درک بهتر مواضع یکدیگر را فراهم کرد و طیف گسترده‌ ای از موضوعات مورد علاقه متقابل با اولویت بالا درباره ثبات استراتژی مورد بحث قرار گرفت.

بیانیه کاخ سفید اضافه کرد: دو طرف ابراز اطمینان کردند که می‌ توان راه حل‌ های قابل قبول و متقابلی را در تعدادی از زمینه‌ ها یافت. دو طرف توافق کردند که عادی‌ سازی روابط ایالات متحده و روسیه به نفع هر دو کشور خواهد بود و به پیش‌ بینی‌ پذیری و ثبات جهانی کمک می‌ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала