وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر کرد

© AP Photo / Carlos Barriaوزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر کرد
وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
آنتونی بلینکن راهی خاورمیانه شد تا با سران فلسطین، اسرائیل، مصر و اردن دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این سفر را به درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌دهد و ابتدا به اورشلیم می‌رود تا در آنجا با ریون ریولین رئیس جمهوری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، گابی اشکنازی وزیر خارجه و دیگر مقامات ارشد اسرائیلی دیدار کند.

در بیانیه مطبوعاتی بایدن که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده، آمده است: ایالات متحده به دیپلماسی فشرده برای پایان دادن به خصومت در غزه پرداخته است. بلینکن وزیر خارجه در حال سفر به منطقه برای بحث در مورد تلاش‌های اساسی برای تحکیم آتش‌بس و کاهش خطرات درگیری‌های بعدی طی ماه‌های آینده است.

وی افزود: به دنبال دیپلماسی آرام و فشرده ما برای ایجاد آتش‌بس بین اسرائیل و حماس، من از تونی بلینکن وزیر خارجه خود خواستم که این هفته به خاورمیانه سفر کند. 

نظامیان اسرائیل، 15 فلسطینی را دستگیر کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
نظامیان اسرائیل، 15 فلسطینی را دستگیر کردند

بایدن ادامه می‌دهد: وزیر بلینکن در طول سفر خود با رهبران اسرائیلی در مورد تعهد راسخ ما در مورد امنیت اسرائیل دیدار خواهد کرد. وی پس از سالها بی‌توجهی به تلاش‌های دولت ما برای بازسازی روابط و حمایت از مردم و رهبران فلسطین ادامه خواهد داد. 

وی اضافه کرد: او شرکای اصلی دیگر خود را نیز در منطقه درگیر خواهد کرد از جمله در تلاش‌های بین‌المللی هماهنگ شده برای اطمینان از رسیدن فوری کمک به غزه به گونه‌ای که به نفع مردم آنجا باشد و نه حماس، و همچنین کاهش درگیری‌های بعدی در ماه‌های آینده.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در رام الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد اشتیه نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد این تشکیلات دیدار خواهد کرد. وی سپس به قاهره خواهد رفت تا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری و سامه شکری وزیر خارجه دیدار کند. وزیر خارجه آمریکا سفر خود را با توقف در امان برای دیدار با عبدالله دوم شاه اردن و ایمن صفادی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه به پایان می‌رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала