22:35 18 ژوئن 2021
جهان
دریافت لینک کوتاه
0 55

نوجوانان آمریکایی که در آمریکا واکسن کرونا تزریق کردند دچار عوارض قلبی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیویورک تایمز»، مرکز کنترل بیماری های آمریکا  موارد عارضه قلبی پس از واکسیناسیون داروی کرونا را بررسی می کند که در نوجوانان مشاهده شده است.

دهها خبر در باره ابتلا به عارضه قلبی تقریبا 4 روز پس از آنکه دوز دوم واکسن ضد کرونای مدرنا و فایزر BioNTech به آنها تزریق شد منتشر شده است.

اما کارشناسان اظهار داشتند که این عارضه قلبی واکسیناسیون، در مقابل خطر و ریسک ویروس کرونا رنگ می بازد.

روز 13 ماه مه، متخصصان دانشگاه آکسفورد در باره عوارض جانبی زیادی هشدار دادند که ممکن است پس از ادغام دو واکسن آسترازنکا و فایزر و تزریق آن در بیماران بروز کند.

شایان ذکر است که محققان با گردآوری اطلاعات بیش از ۴ هزار شهروند آمریکایی با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند موسوم به DETECT دریافتند ضربان قلب شهروندان پس از تزریق یک دوز واکسن کووید ۱۹ افزایش می‌یابد.

بر اساس این تحقیقات، میزان افزایش ضربان قلب در افرادی که واکسن مدرنا را دریافت کردند و قبلا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌ بودند یا بالای از ۴۰ سال سن دارند، بیش از سایرین است. ضربان قلب داوطلبان پس از دریافت واکسن به طور میانگین تا یک و نیم بار در دقیقه افزایش می‌یابد و میانگین تعداد ضربان قلب تا چهار روز بعد از دریافت دوز اول واکسن و ۶ روز بعد از دریافت دوز دوم آن، به وضعیت طبیعی باز نمی‌گردد.

مقررات ارسال کامنتبحث و مناظره
کامنت از طریق اسپوتنیککامنت از طریق فیسبوک