شعبه جهنم در روی زمین گشایش یافت + فیلم

© REUTERS / Antonio Parrinello آتشفشان
آتشفشان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
نیراگونگو دست به خودنمایی زده است.

به گزارش اسپوتنیک، در جمهوری دمکراتیک کنگو، کوه آتشفشان « نیراگونگو» فوران کرده است که یکی از فعال ترین کوه های آتشفشان آفریقاست.

در شهر «گوما» که ششمین شهر بزرگ کنگوست، برق قطع شد و ساکنان محلی دچار سراسیمگی شدند. آخرین بار در سال 2002 فوران نیراگونگو رخ داد که مواد مذاب 40 درصد خانه های شهر را ویران مرد و 250 نفر جان خود را ازدست دادند.

کوه نیراگونگو ( Mount Nyiragongo)، کوه آتشفشانی با ارتفاع ۳٬۴۷۰ متر است. این کوه در حاشیه شرقی جمهوری دمکراتیک کنگو و در نزدیک مرز این کشور با روآندا قرار دارد. شهر گوما، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، بر دامنه این آتشفشان فعال، واقع شده‌است. کوه نیراگونگو در دهه‌های اخیر دو بار فوران کرده‌است، یک‌بار در سال ۱۹۷۷ میلادی و یک‌بار در سال ۲۰۰۲ میلادی. در دهانه کوه نیراگونگو، دریاچه‌ای از مواد مذاب وجود دارد که بزرگ‌ترین دریاچه مواد مذاب در جهان، شناخته شده‌است. به گفته دانشمندان، این دریاچه بیش از ۷۰۰ پا عرض و چندین مایل عمق دارد.

از ژوئن سال ۲۰۱۰، این دریاچه به‌طور عمده در یک محوطهٔ مخروط استوانه‌ای به ابعاد ۱۸ متر، ارتفاع و ۱۸۰ متر عرض در کف دهانه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала