آژانس بین المللی انرژی اتمی: در حال رایزنی با ایران برای تمدید توافق نظارتی هستیم

© AP Photo / Hans Punzآژانس بین المللی انرژی اتمی: در حال رایزنی با ایران برای تمدید توافق نظارتی هستیم
آژانس بین المللی انرژی اتمی: در حال رایزنی با ایران برای تمدید توافق نظارتی هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که همچنان در حال رایزنی با ایران برای تمدید توافق سه‌ماهه‌ای است که روز ٣١ اردیبهشت منقضی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همچنان در حال مذاکره با ایران در باب تمدید توافق نظارتی سه ماهه ای است که فردا جمعه (۳۱ اردیبهشت) منقضی می‌شود.

عراقچی: آمریکا باید تصمیمات سخت خود را اتخاذ کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
عراقچی: آمریکا باید تصمیمات سخت خود را اتخاذ کند

آژانس همچنین اعلام کرد که ظرف روزهای آتی در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: در حال حاضر، آژانس و ایران در حال مشورت درباره اجرای تفاهم نامه موجود هستند و آنچه در ۲۱ فوریه (۳ اسفند) حاصل شد؛ به قوت خود باقی است و رافائل گروسی مدیرکل آژانس طی روزهای آتی، شورای حکام را در جریان اطلاعات جدید قرار خواهد داد.

طبق توافق موجود که فردا به پایان می‌رسد؛ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های ایران بر اساس ضرب‌الاجل تعیین شده، دسترسی بازرسان را به سایت‌های مهم هسته‌ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

اما گفته می‌شود که به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала