می دانید چه کشورهایی به دلیل گرمایش جهانی در معرض خطر نابودی قرار دارند؟

CC BY 2.0 / Christopher Michel / Iceberg Graveyardهشدار دانشمندان درباره شروع دوره گرمای "غیرممکن" در جهان
هشدار دانشمندان درباره شروع دوره گرمای غیرممکن در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
اشتراک
کشور جزیره ای کیریباتی در اقیانوس آرام ، بخشی از بنگلادش و دشت ها و مناطق پست جنوب شرقی آسیا به دلیل گرم شدن هوا در کره زمین در معرض خطر محو شدن و نابودی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی کوکورین ، مدیر برنامه آب و هوا در صندوق جهانی حیات وحش (WWF) در روسیه اعلام کرد که  ممکن است همه این کشورها و مناطق در قرن 22 میلادی  به زیر آب بروند.

خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2020
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر

"وضعیت بنگلادش غم انگیزترین چیز است. بخشهایی از قلمرو این کشور به زیر آب خواهد رفت و صد میلیون نفر باید به نوعی در جاهای دیگر اسکان داده شوند اما خود این کشور باقی خواهد ماند". بعلاوه ، اگر اقدامات مهارکننده انجام نشود، افزایش سطح دریا می تواند کشورهای دیگر نیز  را در قرن آینده تحت تأثیر خود قرار دهد. کوکورین تأکید کرد که اگر سطح آب سه تا پنج سانتی متر بالاتر رود، هلند و سن پترزبورگ در معرض خطر قرار می گیرند.

ماریا آنانیچوا ، محقق برجسته در موسسه جغرافیای آکادمی علوم روسیه توضیح داد که این  بالاتر  رفتن سطح آب ممکن است به دلیل جدا شدن یخچال های طبیعی از قطب جنوب یا گرینلند رخ دهد. در نتیجه، در حال حاضر سطح دریا یک تا دو سانتی متر در سال در حال رشد است.

دیروز اعلام شد کوه یخ آ ۷۶ که در حال حاضر بزرگترین کوه یخ در جهان است، از قطب جنوب جدا شد. اندازه این یخ غول پیکر ۱۷۰ کیلومتر در طول و ۲۵ کیلومتر در عرض است، مساحت آن ۴۳۲۰ کیلومتر مکعب است که با اندازه جزیره مایورکای اسپانیا برابری می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала