کشف ارتباط بین کرونا و سلامت روده

روده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
محقق انگلیسی در عرصه تحقیقات اپیدمیولوژی در ژنتیک به این نتیجه رسید که بیماران کووید -19با مشکلات میکروبیوم روده مواجه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، تیم اسپکتور محقق بریتانیایی در عرصه تحقیقات اپیدمیولوژی در ژنتیک معتقد است که میکرو فلور روده در بیماران مبتلا به کووید -19 شدید، دچار مشکل می‌شود و برعکس، وضعیت میکروبیوم انسان بر محافظت در برابر ویروس کرونا و دیگر بیماری های جدی تأثیر می گذارد.

وی معتقد است که فاصله غذایی زیاد برای میکروفلور روده مفید است و بطور کلی باعث افزایش مقاومت در مقابل بیماری ها می شود.

بدن انسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
چاقی و لاغری چه ارتباطی با روده دارد؟ +عکس

وی در ادامه گفت:« باید برنامه غذایی مرسوم آمریکایی « 6 وعده غذا در روز»، فراموش شود و به دو وعده غذایی اصلی صبحانه و شام گذار کرد که حداقل 12 ساعت فاصله بین آن ها باشد».

گفتنی است شواهد تازه حاکی از وجود رابطه بین عفونت کووید ۱۹ و وضعیت میکروبیوم های روده است. این یکی از چندین فاکتور تأثیرگذار بر شدت بیماری است.

با در نظر گرفتن این حقیقت که روده رابطه شدیدی با سیستم ایمنی، وضعیت التهابی و توانایی به چالش کشیدن پاتوژن ها را دارد، میکروبیوم های روده هم می‌توانند در پیامدهای ناشی از ویروس تأثیرگذار باشند. از اینرو، پروبیوتیک ها و پری‌بیوتیک ها در جهت کاهش عفونت‌های تنفسی استفاده می‌شوند.

محققان دریافتند افزایش میزان میکروارگانیزم های مثبت در روده می‌تواند بر مقابله با کووید ۱۹ تأثیر داشته باشد. همچنین میکروبیوم های روده اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه ترشح می‌کنند که تأثیر سیستمیک بر کل بدن دارد.

از اینرو محققان معتقدند هماهنگ سازی میکروبیوم های روده با مصرف پروبیوتیک ها می‌تواند ابزاری برای کمک به بدن در راستای مقابله با کووید ۱۹ باشد. میکروبیوم روده می‌تواند در واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابل کووید-۱۹ دخیل باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала