احیای جوخه‌های اعدام در آمریکا + ویدئو

© AP Photo / Mark Humphreyمیز الکترونیکی اعدام
میز الکترونیکی اعدام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
نمایندگان مجلس ایالتی کارولینای جنوبی با رای‌گیری طرحی اعدام محکومان به مرگ در این ایالت با جوخه آتش مجاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندپندنت»، نمایندگان مجلس ایالتی کارولینای جنوبی با رای‌گیری طرحی اعدام محکومان به مرگ در این ایالت با جوخه آتش مجاز می‌شود.

این رای‌گیری در پی مشکل خریداری سم تزریقی انجام شده است که با مخالفت کارخانه‌های داروسازی سازنده آن، اجرای حکم اعدام را در مواردی ناممکن کرده است.

هنری مک‌مستر، فرماندار جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی قول داده به محض دریافت مصوبه نهایی، آن را قانونی می‌کند. در صورت امضا و قانونی شدن این مصوبه کارولینای جنوبی چهارمین ایالت آمریکا خواهد بود که اعدام با جوخه آتش را برای مجازات محکومان به مرگ، قانونی می‌کند. از سال ۲۰۱۱ اعدامی در ایالت کارولینای جنوبی انجام نشده است.

هدف این مصوبه کمک به از سرگیری اعدام در کارولینای جنوبی است که به دلیل مشکلات تامین سم تزریقی متوقف شده است. این مصوبه حالا باید در سنای ایالتی به رای گذاشته شود و بعد از آن برای امضای نهایی به دفتر فرماندار می‌رود.

در حال حاضر ۲۷ ایالت آمریکا مجازات اعدام را اجرا می‌کنند و چندین ایالت بدون تغییر قانون اجرای آن را متوقف کرده‌اند.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۲۰ هشت کشور چین‌، ایران، کره شمالی، قطر، سومالی، تایوان و یمن محکومان خود را با جوخه آتش اعدام کرده‌اند. اعدام در برابر جوخه آتش در دهه‌های پیش در کشورهای بلاروس، اندونزی، سودان و امارات متحده عربی گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала