اردوغان، دولت اتریش را که پرچم اسرائیل را برافراشت، نفرین کرد

© REUTERS / Bernadett Szaboاردوغان، دولت اتریش را که پرچم اسرائیل را برافراشت، نفرین کرد
اردوغان، دولت اتریش را که پرچم اسرائیل را برافراشت، نفرین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه طی سخترانی در آنکارا به تصمیم مقامات اتریشی برای برافراشتن پرچم های اسرائیل بر روی برخی از ساختمان های فدرال در وین واکنش تندی نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: "من دولت اتریش را لعنت می کنم که پرچم اسرائیل را به ساختمان دفتر صدراعظم آویخته است. برافراشتن پرچم یک کشور تروریستی بر روی ساختمان دولت خود به معنای شناسایی ترور است. ظاهراً، اتریش تلاش می کند تا مسلمانان هزینه نسل کشی یهودیان را بپردازند."

همانطور که سباستین کورز، صدراعظم اتریش ، توضیح داد ، پرچم اسرائیل برای همبستگی بر روی ساختمان دولت وی به اهتزاز درآمد، زیرا حملات تروریستی علیه دولت یهود مستحق شدیدترین محکومیت است. پس از این کار دفتر صدراعظم، وزارت خارجه اتریش نیز همین کار را انجام داد.

تنش در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 مه بالا گرفت. از ابتدای تنش، بیش از 3000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است که حدود 1210 موشک رهگیری شده است. طبق آخرین اطلاعات، 10 نفر در اسرائیل کشته شدند و حدود 50 نفر به شدت زخمی شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله به نوار غزه انجام داده است. تعداد کشته شدگان فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به 220 نفر رسیده است که 58 کودک کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала