رسانه افشا کرد که آمریکا نیروی مخفی حدودا 60000 نفری تشکیل داده است

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه افشا کرد که آمریکا نیروی مخفی حدودا 60000 نفری تشکیل داده است
رسانه افشا کرد که آمریکا نیروی مخفی حدودا 60000 نفری تشکیل داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
نیوزویک: طی یک دهه گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده شاخه ای از نیروها را با تعداد حدود 60 هزار نفر ایجاد کرده است که وظایف آنها شامل مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با قدرت هایی مانند فدراسیون روسیه و چین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نیوزویک، بر اساس نتیجه یک تحقیق دو ساله که به طور به ویژه شامل مصاحبه با شرکت کنندگان در این پروژه و تصمیم گیرندگان دفاعی ایالات متحده بود مشخص گردید که طی یک دهه گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده شاخه ای از نیروها را با تعداد حدود 60 هزار نفر ایجاد کرده است که وظایف آنها شامل مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با قدرت هایی مانند فدراسیون روسیه و چین است.

طبق تحقیقات این نشریه، در این شاخه نظامی 10 برابر بیشتر از نیروهای مشابه سازمان سیا، به طور مستقیم به عنوان پرسنل نظامی خدمت می کنند و همچنین عوامل تحت پوشش مدنی، گاهی در شرکتهای تجاری یا شرکتهای مشاوره ای و هم در زندگی واقعی و هم در فضای مجازی فعالیت می کنند. این "ارتش مخفی" همچنین غیرنظامیان و پیمانکارانی را به کار می گیرد که با نام های دروغین کار می کنند.

پرتاب سنگین‌ترین ماهواره‌ در تاریخ چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
چین از چه ابزاری برای تهدید امنیت ملی آمریکا استفاده می‌کند؟

این نشریه می افزاد: "مخفی كردن هویت (كارمندان این نیروها) در مركز مبارزه با تروریسم قرار دارد، اما در عین حال بخشی از تغییر جهت پنتاگون برای رقابت با قدرت های بزرگ روسیه و چین است.

حدود 130 شرکت خصوصی، ده ها سازمان دولتی کمتر شناخته شده و مخفی در این برنامه نقش دارند. شرکت ها سالانه بیش از 900 میلیون دلار برای اقدامات ارتش هزینه می کنند: هزینه های آن شامل ایجاد اسناد و مدارک نادرست، پرداخت قبض عملیاتی با نام های دروغین، تولید تجهیزات است که ردیابی و شناسایی عوامل را دشوار می کند، ایجاد تجهیزات برای عکاسی و استراق سمع در دورترین نقاط آفریقا و خاورمیانه.

در عین حال کارمندان این نیروها نه تنها در مناطق مختلف از پاکستان تا آفریقای غربی علیه تروریست ها عمل می کنند، بلکه به طور فزاینده ای در نقاط داغ شناخته نشده کار می کنند، از جمله در پشت خط مقدم در مکانهایی مانند کره شمالی و ایران. 

این نشریه همچنین به اهمیت فضای مجازی برای این نیروها اشاره می کند: متخصصان سایبری پیشرفته و جمع آوری کنندگان اطلاعات هویت خود را پنهان می کنند، اهداف بسیار ارزشمند را جستجو می کنند، اطلاعات عمومی را جمع آوری می کنند و برای تأثیرگذاری و دستکاری در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала