چین برای اولین بار کاوشگری را با موفقیت در مریخ فرود آورد + ویدئو

© Photo / CNSAچین برای اولین بار کاوشگری را با موفقیت در مریخ فرود آورد
چین برای اولین بار کاوشگری را با موفقیت در مریخ فرود آورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
فضاپیمای "تیانوان 1" چین به همراه مریخ نورد "ژوژون" روز شنبه فرود نرم و موفقیت آمیزی را در سطح مریخ انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری شینهوا به نقل از اداره ملی فضایی چین اعلام کرده است.

این خبرگزاری اطلاع داد : "فضا پیمای  تیانوان 1 در15 ماه مه، در چارچوب اولین مأموریت اکتشافی چین در مریخ با موفقیت در منطقه ای از پیش انتخاب شده در جنوب دشت اوتوپیا در مریخ فرود آمد."

اولین فضاپیمای چین برای اکتشاف مریخ ، تیانوان 1 ، متشکل از یک ماژول مداری ، یک کپسول فرود و یک مریخ نورد  در 23 ژوئیه سال 2020 از کیهان فضایی ونچانگ در جزیره هاینان به فضا پرتاب و در پایان ماه فوریه ، با موفقیت وارد مدار انتظار مریخ شد. اگر مأموریت این فضا پیما موفقیت آمیز باشد، امسال داده های دریافتی را به زمین ارسال می کند.

توضیح داده می شود که این فضا پیما روز شنبه ساعت حدود 1.00 به وقت پکن (ساعت 21 و 30 دقیقه جمعه به وقت تهران) از مدار انتظار خارج شد. حدود ساعت 4.00 صبح به وقت پکن ، دستگاه فرود از ماژول مداری جدا شد. این کاوشگر پس از حدود 3 ساعت پرواز وارد جو مریخ شده و پس از آن 9 دقیقه با موفقیت در ساعت 3 و 48 دقیقه به وقت تهران در سطح مریخ فرود آمد.

این مأموریت شامل ورود و چرخش در مدار مریخ و فرود و حرکت در سطح سیاره سرخ است. اگر مأموریت موفقیت آمیز باشد ، دانشمندان می توانند جو ، توپوگرافی، ویژگی های زمین شناسی و ویژگی های میدان مغناطیسی سیاره مریخ را مورد مطالعه قرار دهند کمک می کند تا سرنخی از منشا و روند تکامل مریخ و کل منظومه شمسی بدست آورده شود.

در این حالت ، هدف اصلی این ماموریت یافتن نشانه های احتمالی حیات در مریخ و همچنین کمک به دانشمندان در فهم این نکته است که آیا ممکن است در آینده شرایط این سیاره تغییر کند تا برای زندگی انسان مناسب شود.

چین پس از اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده سومین کشور شد که توانست یک کاوشگر تحقیقاتی را در سطح سیاره سرخ فرود آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала