نماینده وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه اعزام شد

© REUTERS / POOLنماینده وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه اعزام شد
نماینده وزارت خارجه آمریکا به خاورمیانه اعزام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
اشتراک
بلینكن یك نماینده به خاورمیانه اعزام کرد تا با اسرائیلی ها و فلسطینی ها درباره تنش زدایی بحث کند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: "من از هادی عمرو، معاون دستیار وزیر امور خارجه خواستم که بلافاصله به منطقه سفر کند و با رهبران اسرائیل و فلسطین دیدار کند. از طرف من و از طرف رئیس جمهور بایدن درباره کاهش خشونت صحبت کند. ما روی این موضوع متمرکز هستیم".

شنبه شب درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. ناآرامی ها همزمان در دو منطقه از بیت المقدس شرقی آغاز شد در نزدیکی کوه معبد و در محله شیخ جراح، جایی که چندین خانواده عرب توسط دادگاه اسرائیل اخراج شدند که منجر به چندین روز اعتراض شد و به آشوب تبدیل گردید.

حدود 600 موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
حدود 630 موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شد

عصر دوشنبه اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین به شدت اوج گرفت. گروه های فلسطینی بیش از هزار موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک کردند. 860 موشک به سمت خاک اسرائیل شلیک شد که از مرز عبور کرد و حدود 200 موشک دیگر از مرز جدا کننده عبور نکردند و در داخل منفجر شدند.

سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل حدود 200 مورد از آنها را رهگیری کرد. در نتیجه حملات موشکی، پنج اسرائیلی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. اسرائیل به نوار غزه حمله کرد و 56 نفر را کشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала