کشف بقایای انسانهای نئاندرتال کشته شده در نزدیکی رم

© AFP 2023 / Handout / Italian ministry of culture کشف بقایای انسانهای نئاندرتال کشته شده در نزدیکی رم
کشف بقایای انسانهای نئاندرتال کشته شده در نزدیکی رم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
بقایای نئاندرتالهای کشته شده و خورده شده توسط کفتارها در غاری در نزدیکی رم پیدا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، باستان شناسان ایتالیایی استخوان های 9 انسان نئاندرتال را کشف کرده اند. این یافته در غار گواتاری واقع در حدود 100 کیلومتری جنوب شرقی رم کشف شد.

دانشمندان دفتر باستان شناسی آمریکای لاتین و دانشگاه تور ورگاتا در رم گفتند که بقایای این اجساد متعلق به هفت مرد بزرگسال، یک زن و یک پسر است. گاردین می نویسد: کارشناسان معتقدند برخی از استخوان ها می توانند از 50 هزار تا 68 هزار سال قدمت داشته باشند، در حالی که قدیمی ترین بقایا حدود 100 هزار سال قدمت دارند.

ماریو رولفو، استاد باستان شناسی در دانشگاه تور ورگاتا گفت: "ریزش، احتمالاً ناشی از زلزله، بیش از 60 هزار سال این غار را مهر و موم کرده و بدین ترتیب بقایای داخل آن را برای دهها هزار سال حفظ نموده است."

در نزدیکی استخوان ها، محققان ردپای گوزن غول پیکر، اسب های وحشی و کفتارها را پیدا کردند. به گفته دانشمندان، بیشتر نئاندرتال ها توسط کفتار کشته شدند و سپس به غاری کشیده شدند که حیوانات به لانه خود تبدیل کردند. متعاقباً، کفتارها طعمه های خود را خوردند. همانطور که پروفسور رولفو توضیح می دهد، آنها نئاندرتال ها، به ویژه بیماران و افراد مسن را شکار کردند. همچنین، کارشناسان این گزینه را نیز رد نمی کنند که ممکن است غار محل زندگی نئاندرتال ها بوده باشد پیش از آنکه شکارچیان وحشی آن را تصرف کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала