هواداران استقلال اسکاتلند اکثریت پارلمان را بدست آوردند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر هواداران استقلال اسکاتلند اکثریت پارلمان را بدست آوردند
هواداران استقلال اسکاتلند اکثریت پارلمان را بدست آوردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
حزب ملی اسکاتلند که خواهان برگزاری همه‌پرسی استقلال از انگلستان است، اکثریت پارلمان را بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، هواداران استقلال اسکاتلند که پیش بینی می‌شد اکثریت کرسی های پارلمان منطقه را بدست آورند، به این مهم دست یافتند با این حال، با توجه به شمارش آرا در انتخابات 6 مه، پیروزی فاحش نبود.

پیش از این مقامات اسکاتلندی قصد خود را برای برگزاری دومین همه پرسی استقلال در سال 2021 اعلام کرده بودند. مقامات مرکزی گفتند که این اجازه را نمی دهند. طبق قانون، اجازه برگزاری چنین رفراندومی باید توسط لندن داده شود.

از ساعت 18.30 به وقت محلی (22.00 به وقت تهران) ، آرا در 87 منطقه از 129 آرا شمرده شد: ملی گرایان حزب ملی اسکاتلند 63 کرسی (از 129) کرسی پارلمان یا 47.7٪ آرا را بدست آوردند، محافظه کاران - 12 کرسی و 21. 9٪ ، کارگران 21.6٪ یا 6 کرسی. اما این حزب قصد خود را برای کسب اکثریت مطلق در پارلمان اعلام کرده بود که موفق به انجام آن نشد.

رهبر حزب و نخست وزیر منطقه، نیکولا استورجن، پیروزی حزب را اعلام کرد و آن را برجسته خواند.

استورجن در مورد نتایج شمارش آرا گفت: "بیشتر از همه من می خواهم از مردم اسکاتلند به خاطر اعتمادشان به من و حزب تشکر کنم. ما همه کارها را برای توجیه آن انجام خواهیم داد."

وی قصد خود را برای برگزاری همه پرسی جدید استقلال تأیید کرد و گفت که امتناع لندن حمله به اسکاتلند خواهد بود.

نخست وزیر اضافه کرد: "هر سیاستمداری در وست مینستر که سعی در جلوگیری از همه پرسی داشته باشد حمله به اسکاتلند را آغاز خواهد کرد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала