خلبان هواپیمای بوئینگ خطوط مالزی به برنامه ریزی ربایش این هواپیما متهم است

© AP Photo / Dmitry Lovetskyخلبان هواپیمای بوئینگ خطوط مالزی به برنامه ریزی ربایش این هواپیما متهم است
خلبان هواپیمای بوئینگ خطوط مالزی به  برنامه ریزی ربایش این هواپیما متهم است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
خلبان هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی، که در سال 2014 ناپدید شد، برنامه ریزی لازم جهت سقوط آن را طراحی کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، زکریا احمد شاه خلبان هواپیمای بوئینگ مالزی، با احتیاط برنامه ریزی خود را برای خروج از لاینر و مسیر حرکت را به گونه ای ساخت که مشخص نبود هواپیما در کجا سقوط می کند. در این گزارش مهندس هوافضا ریچارد گادفری (ریچارد گادفری) اعلام می کند که خلبان هواپیمای مالزی مسیر پرواز را طوری برنامه ریزی کرده است که ایده روشنی از مسیر سفر را نداشته است.

حکم دادگاه هلندی درمورد سقوط بوئینگ مالزی صادر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2020
حکم دادگاه هلندی درمورد سقوط بوئینگ مالزی صادر شد

گادفری خاطرنشان کرد که مسیر هواپیما بر روی نقشه را می توان با استفاده از سیستم رادیویی جهانی Weak Signal Propagation (WSPR) ردیابی کرد، توانایی تشخیص هواپیماها هنگام عبور از سیگنال ها با استفاده از "خطوط ردیابی الکترونیکی" مشخص ایست. این متخصص یادآوری کرد: "WSPR به یک دسته از علائم کشش یا پرتوهای لیزر شباهت دارد  اما در این حالت آنها از هر افقی به طرف مقابل کره زمین کار می کنند."

وی توضیح داد که هواپیمای مفقود شده هنگام پرواز بر فراز اقیانوس هند از هشت خط عبور کرده است که این همزمان با مطالعات قبلی در مورد مسیر MH370 است. در عین حال این مهندس متقاعد شده است که خلبان از ایستگاه های بین راهی جهت جلوگیری از شناسایی بوش استفاده کرده است.

گادفری همچنین اصرار دارد که خلبان با ساعات کار رادارهای نزدیک آشنا بوده و می دانسته است که آخر هفته سیستم های رادار کار نمی کنند. "به نظر می رسد مسیر پرواز به خوبی برنامه ریزی شده است و کشتی از مسیرهای تجاری موجود عبور نکرده است. این کارشناس در پایان اظهار داشت: یک سری تغییرات در مسیر حرکت و سرعت منجر به نتیجه گیری خلبان در حین پرواز می شود.

پرواز شماره  MH17هواپیمایی مالزی، پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی مالزی بود که از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود. این پرواز در میان راه در مرز روسیه و اوکراین سرنگون شد.گزارش‌های اولیه از پرتاب موشک به سمت هواپیما به عنوان دلیل سقوط آن اشاره می‌کنند. همچنین این گزارش‌ها مرگ تمامی سرنشینان این هواپیما را تأیید کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала