تحقیقات در مجارستان قابلیت اطمینان واکسن روسی را اثبات کرد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران
تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
ولادیمیر لنگوارسکی، وزیر بهداشت اسلواکی روز جمعه به خبرنگاران گفت تست های اسپوتنیک وی ارسالی به اسلواکی که در یک آزمایشگاه در مجارستان انجام شده، با موفقیت انجام شده و قابلیت اطمینان این واکسن روسی را نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، اولین  محموله واکسن اسپوتنیک وی در اسلواکی در تاریخ 1 مارس دریافت شد. به دلیل کمبود آزمایشگاه های معتبر در این جمهوری ، 46 آمپول از محموله واکسن ارسال شده در تاریخ 1 مارس برای آزمایش به مجارستان منتقل شد که دارای آزمایشگاه OMCL (Official Medicinal Control Laboratory) است.

واکنش ها در روسیه به معرفی واکسن مدرنا بعنوان بهترین واکسن علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
واکنش ها در روسیه به معرفی واکسن "مدرنا" بعنوان بهترین واکسن علیه کرونا

لنگوارسکی که سخنرانی او از شبکه های تلویزیونی پخش شد ، گفت: "نتایج آزمایش واکسن اسپوتنیک وی در مجارستان منفی است که به معنای مطمئن بودن این واکسن می باشد."

طوری که نخست وزیر اسلواکی ادوارد هگر 26 آوریل گفته بود اگر آزمایشات اسپوتنیک وی در یک آزمایشگاه معتبر در مجارستان با موفقیت انجام شود ، وزیر بهداشت اسلواکی استفاده از آن را در این جمهوری تأیید می کند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) پیش از این از کابینه وزیران اسلواکی خواسته بود که به دلیل نقض مکرر قرارداد مربوطه، اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی را که در اول مارس به این جمهوری تحویل داده شد ، پس دهد. RDIF اقدامات كارشناسان موسسه دولتي كنترل داروی براتيسلاو (GICL) را کارشکنی دانسته و اظهار داشت كه اين موسسه بر خلاف قرارداد مربوطه، آزمايشات "اسپوتنیک وی" را در آزمايشگاهي انجام داده كه جزو شبکه آزمایشگاه های رسمی کنترل دارو اتحادیه اروپا نیست و این در حالی است که این آزمایشگاه ها در دسترس بودند."

واکسن اسپوتنیک وی تا به حال  در 60 کشور با جمعیت کلی حدود 3 میلیارد نفر تأیید شده است. اسپوتنیک وی از نظر تعداد تائیدیه های دریافتی از سوی نهادهای نظارتی دولتی در رتبه دوم جهان قرار دارد. اثربخشی واکسن بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها در مورد 3.8 میلیون روس واکسینه شده 97.6٪ بود که بالاتر از داده های منتشر شده قبلی توسط مجله پزشکی The Lancet (91.6٪) ، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مرکز تحقیقات گامالیا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала