پنتاگون: آمریکا قصد ندارد موشک چینی را سرنگون کند

CC0 / Pixabay / پنتاگون: آمریکا قصد ندارد موشک چینی را سرنگون کند
پنتاگون: آمریکا قصد ندارد موشک چینی را سرنگون کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا: ایالات متحده قصد ندارد موشک چینی را كه از مدار خارج شده سرنگون كند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده امیدوار است که موشک چینی که از مدار خود خارج شده است، در مکانی امن سقوط کند و هیچ برنامه ای برای سرنگونی آن ندارد. این خبر را روز پنجشنبه توسط رئیس پنتاگون، لوید آستین در یک جلسه توجیهی مشترک با رئیس کمیته ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده، مارک میلی اعلام کرد.

احتمال سقوط یک موشک غیرقابل کنترل چینی بر روی کره زمین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2021
احتمال سقوط یک موشک غیرقابل کنترل چینی بر روی کره زمین

"آخرین برآوردی که من دیدم [موشک سقوط خواهد کرد] جایی بین 8 تا 9 [مه] است. کارشناسان در این زمینه کار خود را ادامه می دهند. ما هیچ برنامه ای برای سرنگونی موشک نداریم. امیدواریم که در جایی سقوط کند که به کسی اصابت نکند و خسارتی وارد نکند. امیدوارم در اقیانوس یا هر مکان مشابه دیگری باشد. "

آستین تصریح کرد که ارتش آمریكا در برابر فضا مسئول است و باید به شیوه ای ایمن عمل كند و هنگام برنامه ریزی و اجرای عملیات چنین عواملی را در نظر بگیرد. رئیس پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده توانایی سرنگونی موشک را دارد یا خیر ، پاسخ داد: "همانطور که می دانید، ما توانایی انجام اقدامات بسیاری را داریم. اما ما برنامه ای برای سرنگونی موشک نداریم."

پیشتر گزارش شده بود که که ممکن است موشک ماهواره بر سنگین چینی Long March 5B که پس از پرتاب از کنترل خارج شده، بزودی وارد جو زمین گردیده و به زمین سقوط کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала