تصمیم جدید آلمان برای استفاده از آسترازنکا

© REUTERS / DADO RUVICتصمیم جدید آلمان برای استفاده از آسترازنکا
تصمیم جدید آلمان برای استفاده از آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
در آلمان توصیه‌های چکونگی استفاده از آسترازنکا رد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: " مقامات آلمانی تصمیم گرفتند که توصیه به استفاده از واکسن  ویروس کرونا از شرکت آسترازنکا را فقط برای افراد بالای 60 سال نپذیرند، اکنون پزشک و بیمار پس از مشاوره تصمیم گیری می کنند.

پیش از این، متخصصان آلمانی استفاده از آسترازنکا را برای افراد بالای 60 سال توصیه کرده بودند. این توصیه پس از موارد ترومبوز پس از واکسیناسیون با این دارو انجام شد که بیشتر زنان زیر 50 سال را مبتلا کرد.

وزیر بهداشت آلمان گفت: " ما تصمیم گرفته ایم اصل استفاده از واکسن آسترازنکا را مطابق با گروههای اولویت دار کاملاً حذف کنیم. این بدان معناست که هنگام واکسیناسیون در مطب های پزشکان خصوصی، پزشک تصمیم می گیرد چه کسی واکسینه شود ، طبق نظر وی. او تصمیم خواهد گرفت واکسن واکسن مناسب وی است. پس از توضیحات پزشک و تصمیم شخصی، واکسیناسیون امکان پذیر است. "

وی خاطرنشان کرد که این امر می تواند واکسیناسیون سریعتر و انعطاف پذیرتری را در مطب پزشکان خصوصی ایجاد کند. پیش از این توصیه شده بود که از آسترازنکا فقط برای افراد بالای 60 سال استفاده کنید، چنین توصیه ای توسط متخصصان آلمانی پس از موارد ترومبوز، که بیشتر در زنان زیر 50 سال ظاهر می شود، داده شد. علاوه بر این، مقامات آلمانی تصمیم گرفتند فاصله بین واکسیناسیون را به چهار تا شش هفته کاهش دهند، پیش از این توصیه می شد فاصله بین واکسیناسیون را تا حد ممکن انجام دهید. این قانون به منظور دستیابی به بیشترین تعداد افراد برای واکسیناسیون وضع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала