کمک صلحبانان روسی به جمهوری آذربایجان + جزئیات

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر کمک صلحبانان روسی به جمهوری آذربایجان + جزئیات
کمک صلحبانان روسی به جمهوری آذربایجان + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صلحبانان روسی در قره باغ در رساندن بیش از 330 تن کمک بشردوستانه به منطقه کلبجار به جمهوری آذربایجان کمک کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "برای بازگرداندن سیستم های تأمین انرژی و آب ، امکانات اجتماعی و ساختمانهای مسکونی ، شانزدهمین کاروان مرکز روسی واکنش بشردوستانه متشکل از 15 خودروی نظامی کاماز و خودروهای اسکورت ، در مسیر ماداگیز - کلباجار حرکت کرده و بیش از330 تن بار به منطقه کلبجار رساند".

اعلام تعداد ارامنه کشته شده در جریان درگیری‌های قره‌باغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اعلام تعداد ارامنه کشته شده در جریان درگیری‌های قره‌باغ

خاطرنشان می شود که صلحبانان روسی به این ترتیب در حمل و نقل مواد غذایی، مصالح ساختمانی و تجهیزات به طرف آذربایجانی کمک کردند.

اواخر ماه سپتامبر سال 2020 ، جنگ در قره باغ از سر گرفته شد که به درگیری طولانی مدت تبدیل شده و منجر به ببار آمدن تلفات در بین غیر نظامیان گردید. طرفین چند تلاشهای برای انعقاد پیمان آتش بس انجام دادند و در نهایت توافق سه جانبه منعقد شده در شب 10 نوامبر به نتیجه رسید. با وساطت روسیه، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که جنگ  را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. ایروان همچنین مناطق کلبجار ، لاچین و آغدام را به باکو واگذار کرد. علاوه بر این ، نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала