عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان برابر با شکست آمریکاست

© AFP 2023 / Wakil Kohsar عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان برابر با شکست آمریکاست
عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان برابر با شکست آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
کارشناس روس معتقد است، که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان تنها شاهد یک چیز است - شکست نظامی واشنگتن در این کشور. آنها در آنجا نتوانستند به چیزی برسند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف دکتر علوم نظامی روسیه، اظهار کرد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یک شکست نظامی برای ایالات متحده است، زیرا بیش از ۲۰ سال واشنگتن نتوانسته است به اهداف خود در این کشور برسد و موضع خود را در آن تثبیت کند.

آمریکا: برای خروج ایمن سربازان خود ، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
آمریکا: برای خروج ایمن سربازان خود ، نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام می کنیم

پیش از این، کانال تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان به نقل از منابع گزارش داده بود که ایالات متحده و طالبان در حال بررسی امکان تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اوایل ماه جولای هستند.

براساس این اطلاعات این رسانه، در صورت توافق بین طرفین در این مورد، طالبان به مذاکرات باز می گردند، در کنفرانس افغانستان در ترکیه شرکت می کنند و میزان خشونت را کاهش می دهند.

البته، پس از عزیمت امریکایی ها، جنگ داخلی جدیدی بین طالبان و گروه طرفدار آمریکایی در کابل آغاز خواهد شد، اما عدم نفوذ یک نیروی سوم قدرتمند، که در تمام این سال ها حس شده است، نوید این است که افغان ها این مسئله را بین خود حل کنند و بتوانند به توافق برسند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی، اوضاع ممکن است مطابق با سناریوهای مختلف پیش رود، با این حال به نظر وی، نه طالبان و نه مقامات فعلی کابل قادر به پیروزی نهایی بر یکدیگر در رویارویی آینده نیستند، بنابراین ناگزیر خواهند بود که به اجماع برسند.

وی افزود: هر یک از طرفین، به دنبال نتایج این جنگ، بر طرف دیگر غلبه خواهد کرد یا به احتمال زیاد طالبان و نخبگان فعلی کابل باید در نهایت به توافق برسند و یک دولت ائتلاف جدید ایجاد کنند و یک دوره بسیار طولانی روند دشوار بازسازی کشور پس از جنگ را آغاز کنند.

سیوکوف گمان کرد که این جنگ حداقل تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت، در حالی که وی تأکید کرد که اگر طرف ثالث تأثیرگذار در رویارویی درون افغانی مداخله نکند، همانطور که در دهه های گذشته بوده است، درگیری طولانی نخواهد شد.

پیش از این، کاخ سفید تأیید کرده بود که ایالات متحده شروع به عقب نشینی نیروهای خود از افغانستان کرده است و برای اطمینان از امنیت، نیروهای آمریکایی در مرحله اولیه این عملیات افزایش خواهند یافت.

سخنگوی کاخ سفید کارین ژان پیر گفت که ایالات متحده آمادگی دارد در هر صورت که در هنگام عقب نشینی نیروها از افغانستان مورد حمله قرار گیرد از خود و متحدانش دفاع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала