کشوری ایده آل برای تولید گونه های جدید کرونا

© REUTERS / Pilar Olivaresکشوری ایده آل برای تولید گونه های جدید کرونا
کشوری ایده آل برای تولید گونه های جدید کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2021
اشتراک
برزیل به یک آزمایشگاه ایده آل تبدیل شده است، لیست گونه های جدید شناخته شده کرونا فقط نوک کوه یخ است، باید تعداد بیشتری وجود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دومینگو آلوز استاد دانشکده پزشکی در دانشگاه سائوپائولو، برزیل را کشوری "آزمایشگاهی" برای توسعه گونه های جدید ویروس کرونا خواند.

تدروس آدانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
ارزیابی هزینه واکسیناسیون کرونا برای اکثریت بزرگسال جهان

به گفته وی، بیماری همه گیر کووید-۱۹ هنوز خارج از کنترل مقامات کشور باقی مانده است. "ما به یک آزمایشگاه ایده آل تبدیل شده ایم. لیست گونه های جدید شناخته شده فقط نوک کوه یخ است، باید تعداد بیشتری وجود داشته باشد".

به گفته استاد دانشکده پزشکی، در برزیل "طوفان کامل کرونا" وجود دارد، زیرا همراه با سطح بالایی از عفونت، هیچ کنترل بهداشتی در این کشور وجود ندارد.

این دانشمند با اشاره به خطر خاص ویروس کرونا ویروس آمازون (P.1)، شناسایی شده در شهر مانائوس، گفت: پس از آن برزیل "تغییر حالت" را تجربه کرد، افراد جوان از جمله زنان باردار شروع به ورود به گروه خطر کردند.

آلوز هشدار داد که شناسایی گونه های جدید "پراکنده" است. عامل خطر دیگر تماس ویروس با افراد واکسینه شده است، به همین دلیل جهش های جدید کووید-۱۹ ایجاد می شود که می تواند "سپر آنتی بادی" را بشکند.

پیش از این، یک گونه خطرناک ویروس کرونا در برزیل پیدا شده بود که ۱۸ جهش مختلف را با هم ترکیب می کند. عفونت جدید در شهر بلو هوریزونته، پایتخت ایالت میناس گرایس یافت شده است، دارای ترکیبی از ویژگی های ذاتی انواع خطرناک کووید-۱۹ است که قبلاً شناسایی شده بود.

ذکر شده است که جهش های دیگری چون مشخصه انگلیسی، آفریقای جنوبی و دو گونه دیگر برزیلی شناسایی شده است.

طبق گفته دانشگاه جان هاپکینز، صبح روز ۳ مه، ۱۵۲.۴۹۷.۱۹۴ مورد کووید-۱۹ در جهان کشف شد. بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکا (۳۲.۴ میلیون نفر)، هند (۱۹.۶ میلیون نفر) و برزیل (۱۴.۸ میلیون نفر) هستند.

در همین زمان، ۸۹.۲۸۹.۸۴۳ نفر در سراسر جهان قبلاً از ویروس کرونا درمان شده اند. ۳.۱۹۹.۰۱۴ نفر جان خود را از دست دادند که ۵۷۷ هزار نفر - در ایالات متحده، ۴۰۷.۶ هزار نفر - در برزیل و ۲۱۷.۲ هزار نفر - در مکزیک به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала