انگلیس: اطلاعات آزادی غریرب الوقوع نازنین زاغری درست نیست

CC BY-SA 4.0 / MrZeroPage / Nazanin and Richard Ratcliffe (File)انگلیس: اطلاعات آزادی غریرب الوقوع نازنین زاغری درست نیست
انگلیس: اطلاعات آزادی غریرب الوقوع نازنین زاغری درست نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: اطلاعات در مورد آزادی قریب الوقوع نازنین زاغری-راتکلیف در ایران نادرست است.

به گزارش اسپوتنیک، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: گزارش های رسانه ای در مورد آزادی قریب الوقوع آزادی نازنین زاغری-راتکلیف شهروند ایرانی-بریتانیایی، که در ایران محکوم شده است، نادرست است.

اعلام حکم نازنین زاغری و واکنش نخست وزیر انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اعلام حکم نازنین زاغری و واکنش نخست وزیر انگلیس

وی گفت: ایران موظف است کسانی که خودسرانه و از نظر ما غیرقانونی در بازداشت هستند را بدون قید و شرط آزاد کند و من می ترسم که پیام ها از نظر تصور آزادی زودهنگام وی هنوز نادرست باشند.

پیش از این رسانه های ایرانی و انگلیسی گزارش داده بودند که انگلیس در ازای آزادی زاغری-راتکلیف بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی به ایران را بازپرداخت می کند.

با این حال، روز دوشنبه وزیر خارجه بریتانیان در امور خاورمیانه و آفریقای شمالی جیمز کلورلی توضیح داد که انگلیس و ایران در حال مذاکره برای پرداخت بدهی هستند، اما آنها به آزادی زاغری-راتکلیف مربوط نیستند.

پیش از این، رئیس وزارت امور خارجه انگلیس نیز تصمیم دادگاه ایران را غیرانسانی خوانده بود که پس از تحمل پنج سال حبس، شهروند ایرانی-انگلیسی را به یک سال حبس دیگر محکوم کرد.

مقامات ایرانی در آوریل ۲۰۱۶ نازنین زاغری-راتکلیف یک شهروند ۳۷ ساله انگلیس با تابعیت ایرانی را به اتهام فعالیت های ضد دولتی بازداشت کردند.

به گفته آنها، این زن در ایجاد پروژه هایی علیه مقامات ایرانی در چندین سازمان و رسانه خارجی شرکت کرده است.

زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود. وزارت امور خارجه انگلیس شروع به توضیح جزئیات این پرونده کرده است.

در همان زمان، اشاره شد که ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. در ژوئیه ۲۰۱۶، زاغری-راتکلیف رسماً متهم شد. سپس دادگاه انقلاب ایران وی را به پنج سال زندان محکوم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала