تبعیض غرب علیه "اسپوتنیک" و "آر‌تی"

© Sputnik / Aleksey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر تبعیض غرب علیه "اسپوتنیک" و "آر‌تی"
تبعیض غرب علیه اسپوتنیک و آر‌تی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که در غرب افراد به دلیل همکاری با رسانه‌های روسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با کانال یوتیوب "اسپوتنیک" به زبان روسی خاطرنشان کرد که "مدوزا" با وجود اینکه بعنوان یک نشریه خارجی محسوب می‌شود، به مانند یک رسانه تمام عیار در فدراسیون روسیه فعالیت می‌کند.

پخش کانال آر‌تی در لیتوانی ممنوع اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2020
پخش کانال آر‌تی در لیتوانی ممنوع اعلام شد

زاخاروا تصریح کرد: برای ما، مدوزا همچنان یک رسانه جمعی است. آنها سوال می‌فرستند - ما پاسخ می‌دهیم. آنها تماس می‌گیرند - ما تماس‌ها را پاسخ می‌دهیم. از این نظر، ما مطلقاً و به هیچ وجه درمورد آنها تبعیضی قائل نیستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: آیا مقامات آمریکایی در "آر‌تی" و "اسپوتنیک" ظاهر شده‌اند؟ - خیر! آنها حتی این موضوع را کتمان هم نمی‌کنند. وی خاطر نشان شد كه در بسیاری از كشورهای غربی ممنوعیت ارتباط مقامات با "آر‌تی" و "اسپوتنیک" وجود ندارد، اما افراد به دلیل همکاری با رسانه‌های روسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. زاخارووا تصریح کرد كه قوانين روسيه بسيار منعطف‌تر از قوانين مشابه در آمريكا است.

هفته گذشته، وزارت دادگستری فدراسیون روسیه اعلام کرد که "مدوزا" (شرکت پروژه مدوزا در لتونی ثبت شده است) در لیست عوامل رسانه‌ای خارجی قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала