قرقیزستان و تاجیکستان در مورد آتش بس کامل در مرز توافق کردند

© © Press Service of the State Customs Service of the Kyrgyz Republicقرقیزستان و تاجیکستان در مورد آتش بس کامل در مرز توافق کردند
قرقیزستان و تاجیکستان در مورد آتش بس کامل در مرز توافق کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
قرقیزستان و تاجیکیستان در مورد آتش بس کامل در مرز دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، کامچیبک تاشیف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان پس از مذاکره با همتای تاجیک خود، سامومین یاتیموف، در منطقه باتکن قرقیزستان گفت که قرقیزستان و تاجیکستان در مورد آتش بس کامل در مرزها توافق کرده اند.

وی افزود: "مردم ما دوران سختی را پشت سر می گذارند. ما برای هر دو کشور فاجعه ای داشته ایم. انجام کار برای ما سخت بود، اما با این وجود، به دستور سران کشورها تصمیم گرفتیم که به طور کامل جلوی تیراندازی را بگیریم و برای بازگرداندن همه تشکیلات نظامی به محل استقرار دائمی خود تلاش کنیم. "

وی تصریح کرد که در نتیجه مذاکرات، پروتکلی در راستای "منافع دو کشور" به تصویب رسید که متشکل از چهار نکته بود.

رئیس خدمات ویژه گفت: "از این پس، با تلاش همسایگان محترم و تلاشهای ما، صلح و آرامش در كشورهای ما، به ویژه در مناطق مرزی حاصل می شود."

درگیری در مرز قرقیزستان و تاجیکستان از 28 آوریل بر سر بخشی از نقطه توزیع آب Golovnaya واقع در منتهی الیه رودخانه Isfara آغاز شد. تلاش یکی از طرفین برای نصب دوربین مدار بسته در آنجا منجر به درگیری با مشارکت ساکنان محلی و ارتش دو کشور و استفاده از سلاح گرم شد. عصر روز 29 آوریل، طرفین در مورد آتش بس و عقب نشینی واحدهای نظامی توافق کردند.

رهبران دو کشور روز شنبه مکالمه تلفنی داشتند و در آن در مورد حل و فصل اوضاع گفتگو کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала