کانادا استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" علیه کرونا را متوقف کرد

© REUTERS / Dado Ruvicکانادا استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" علیه کرونا را متوقف کرد
کانادا استفاده از واکسن جانسون اند جانسون علیه کرونا را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
کانادا به دلیل نگرانی در مورد کیفیت واکسن جانسون اند جانسون در شرایط تعطیل شدن یک مرکز تولید این ئاکسن در ایالات متحده آمریکا، موقتاً از اولین محموله واکسن های تولید شده توسط شرکت جانسن ، یکی از شرکت های تابعه شرکت جانسون اند جانسون استفاده نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را وزارت بهداشت کانادا اعلام کرده است.

خطا در تولید منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون و جانسون شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
خطا در تولید منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون و جانسون شد

پیش از این ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) گزارش داده بود که موارد آلودگی گسترده واکسن های جانسون اند جانسون تولید شده در کارخانه شرکت بیوتکنولوژی Emergent BioSolutions در بالتیمور کشف کرده و مجبور به توقف کار این موسسه تولید شده است.

طبق اطلاع وزارت بهداشت کانادا ، دارویی که در کارخانه Emergent تولید شده در ساخت  واکسن Janssen مورد استفاده قرار گرفته است. طوری که وزارت بهداشت کانادا توضیح می دهد، ماده دارویی ابتدا باید تحت فرآیند قرار گیرد تا واکسن شود. ضمناً محصول نهایی  یعنی  واکسن های جانسن در کارخانه دیگری در خارج از ایالات متحده تولید شده است. طبق گزارش شبکه تلویزیونی  CBC ، کانادا 300 هزار دوزاز این  دارو را  در 28 آوریل دریافت کرده است.

در بیانیه این آژانس آمده است: "مانند تمام واکسن های وارد شده به کانادا ، واکسن های  جانسن فقط پس از اطمینان وزارت بهداشت کانادا از رعایت استانداردهای بالایی برای کیفیت ، ایمنی و اثربخشی مجوز توزیع دریافت خواهند کرد."

وزارت بهداشت کانادا تأكید كرد كه قبل از صدور مجوز برای  توزیع واكسن در سراسر كشور ، تلاش خواهد کرد  تا تمام اطلاعات لازم را از شرکت جانسون و سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای انجام ارزیابی را بدست آورد.

پیش از این، نهادهای تنظیم کننده های پزشکی در ایالات متحده محدودیت استفاده از واکسن "جانسون اند جانسون" را لغو کردند. آنها  معتقدند که استفاده از این واکسن باید ادامه یابد و  به ایمنی و موثر بودن آن اطمینان دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала