چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی آینده را به فضا پرتاب کرد+ ویدئو

© Photo / China Aerospace Science and Technology Corporationچین ماژول اصلی ایستگاه فضایی آینده را به فضا پرتاب کرد+ ویدئو
چین ماژول اصلی ایستگاه فضایی آینده را به فضا پرتاب کرد+ ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
اشتراک
موشک "چانگ ژنگ 5 بی" به همراه ماژول اصلی ایستگاه مداری آینده چین تیانگونگ (کاخ آسمانی) روز پنجشنبه از پایگاه فضایی "ونچانگ" در جزیره هاینان به فضا پرتاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، این پرتاب توسط تلویزیون مرکزی چین بطور زنده پخش شد.

ماژول اصلی با نام "تیانهه" 16/6 متر طول و 4/2 متر قطر دارد و در حال حاضر بزرگترین فضاپیمای ساخته شده در چین است. مرکز فرماندهی و کنترل و محل اصلی سکونت برای خدمه (حدود 50 متر مکعب)  در این ماژول قرار داشته و همچنین برای انجام برخی آزمایش های علمی و فناوری در آنجا برنامه ریزی شده است.

علاوه بر ماژول اصلی ، محل سکونت در ماژول های  آزمایشی نیز در نظر گرفته  بنابراین مساحت کل آن حدود 110 متر مکعب خواهد بود. ماژول اصلی مجهز به دو  نقطه اتصال برای محفظه های آزمایشی و همچنین سه محل  اتصال برای سفینه های سرنشین دار و باری است.

پیش از این اعلام شده بود آزمایشگاه های مداری قبلی چین Tiangong-1 و Tiangong-2 مانند یک آپارتمان یک خوابه بودند اما ایستگاه جدید بیشتر شبیه یک آپارتمان با سه اتاق خواب ، یک اتاق نشیمن، یک اتاق ناهار خوری و انبار غذا خواهد بود.

به طور کلی ، ایستگاه با وزن حدود 66 تن دارای شکل حرف انگلیسی  T بوده ، محفظه اصلی در مرکز واقع بوده و محفظه های آزمایشی "Wentian" و "Mengtian" با وزن بیش از 20 تن از دو طرف به آن متصل می شوند . سه "تایکوناوت" (نام چینی کیهان نوردان) یا شش نفر می توانند در طی دوره تعویض کیهانوردان به مدت 10 روز بطور همزمان در ایستگاه باشند.

پیش بینی می شود ساخت این ایستگاه تا سال 2022 به پایان برسد و برنامه راه اندازی آن تا سال 2023 برنامه ریزی شده است. " تیانگونگ " برای 15 سال فعالیت طراحی شده است.

ایستگاه Tyangun-1 در تاریخ 29 سپتامبر 2011 به مدار زمین پرتاب شد. به لطف آن، چین پس از روسیه و ایالات متحده به سومین کشور جهان تبدیل شده است که ایستگاه مداری خود را ایجاد می کند.

ایستگاه Tiangong-2 از سپتامبر 2016 در مدار است. وظایف اصلی آن پذیرش فضاپیماهای سرنشین دار و باری ، آزمایش اقامت میان مدت فضانوردان در مدار زمین و همچنین انجام تعدادی از آزمایشات علمی و کاربردی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала