لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد که چگونه رسوایی دیپلماتیک را حل کند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: آمریکا و روسیه می توانند به روابط عادی بازگردند
لاوروف: آمریکا و روسیه می توانند به روابط عادی بازگردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
لاوروف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که چگونه آمریکا و روسیه می توانند به روابط عادی بازگردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه و ایالات متحده اگر این موضوع فقط به مسكو وابسته بود می توانستند به روابط عادی خود بازگردند. به واشنگتن پیشنهاد داده ایم تا "درگیری دیپلماتیک" را "صفر" کند، اما دولت جدید در همان مسیر حرکت می کند.

لاوروف گفت: "اگر این موضوع فقط به ما بستگی داشت، ما احتمالاً به روابط عادی برمی گشتیم و به عنوان اولین و به نظر من یک گام واضح و نه خیلی دشوار تمام اقداماتی را که برای محدود کردن کار دیپلمات های روسی در آمریکا انجام شد لغو می شدند- در پاسخ، ما کار دیپلمات های آمریکایی در روسیه را محدود کردیم."

لاوروف گفت که چه زمانی ملاقات پوتین با بایدن امکان پذیر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
لاوروف گفت که چه زمانی ملاقات پوتین با بایدن امکان پذیر است

اخیراً، روابط بین روسیه و ایالات متحده در یک بحران آشکار به سر می برد: تحریم های آمریکا یکی پس از دیگری، اخراج دیپلمات ها، روسیه مجبور به تلافی شد و واشنگتن قول داد که "مسکو" را بارها و بارها "مجازات" کند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد اینکه چگونه طرف روسی راهی برای خروج از این وضعیت می بیند و آیا سیاستمداران آمریکایی آماده این کار هستند صحبت کرد.

وی همچنین توضیح داد که چرا وضعیت موجود در روابط دوجانبه حتی از جنگ سرد نیز بدتر است و اگر آمریکا تلاش کند از خطوط قرمز عبور کند، روسیه چگونه واکنش نشان خواهد داد و نظر خود را در مورد اینکه چرا "نمی توان بین تلویزیون و یخچال یکی را انتخاب کرد" توضیح داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала