روس کاسموس ۳۶ ماهواره ارتباطی انگلیس را به مدار زمین پرتاب کرد

© Photo / Roscosmos / Ivan Vagnerروس کاسموس ۳۶ ماهواره ارتباطی انگلیس را به مدار زمین پرتاب کرد
روس کاسموس ۳۶ ماهواره ارتباطی انگلیس را به مدار زمین پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2021
اشتراک
پرتابگر سایوز-۲.۱ بی، با بخش فوقانی "فریگات" و ۳۶ ماهوارک در ساعت ۰۱:۱۴ به وقت مسکو از ایستگاه فضایی واستوچنی به فضا پرتاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین رئیس روس کاسموس اظهار داشت: بخش فوقانی "فریگات" تمام ۳۶ ماهواره ارتباطی شرکت انگلیسی "وان وب" با موفقیت جایگذاری شده است.

نیکیتا خروشوف، دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
شصت سال از لحظه اولین پرواز به فضا گذشت

وی گفت: تمام ماهواره ها به طور مرتب از هم جدا شده اند.

این پرتاب به شصتمین سالگرد پرواز فضایی یوری گاگارین اختصاص دارد. اولین فضانورد روی نماد این مأموریت به تصویر کشیده شده است.

اولین پرتاب سایوز-۲ در سال ۲۰۲۱ با ۳۶ ماهوارک "وان وب" از "واستوچنی" در تاریخ ۲۵ مارس انجام شد.

همانطور که یک منبع در صنعت موشک و فضا پیشتر به اسپوتنیک گفته بود، پرتاب های بعدی برای ۲۷ ماه مه و ۱ ژوئیه برنامه ریزی شده است.

چهار راه اندازی بعدی خوشه ۳۴ تجهیزات شرکت انگلیسی"وان وب" هر کدام از ایستگاه فضایی بایکونور در ۲ و ۲۶ آگوست، ۱۸ سپتامبر و ۲۳ یا ۲۶ دسامبر ۲۰۲۱ انجام می شود.

قرارداد بین "آرین اسپیس" و "وان وب" برای ۲۱ پرتاب موشک سایوز از ایستگاه فضایی بایکونور، واستوچنی و کورو در ژوئن ۲۰۱۵ امضا شد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، "وان وب" از کاهش تعداد پرتاب های شرکت سایوز با ۱۹ قرارداد خبر داد. پنج مورد در حال حاضر تکمیل شده اند: دو مورد از بایکونور، دو مورد از واستوچنی و دیگری از کورو، ۱۴۶ ماهواره به مدار زمین پرتاب شده اند.

پس از اتمام ماموریت امروز، ۱۸۲ ماهوارک در مدار خواهند بود. "وان وب" انتظار دارد که از اواخر سال ۲۰۲۱ ارائه خدمات ارتباطات ماهواره ای تجاری را آغاز کند و در پایان سال ۲۰۲۲، یک صورت فلکی از ۶۴۸ ماهواره مستقر کند، که دسترسی گسترده به اینترنت باند پهن را برای کاربران سراسر جهان با پوشش کامل سطح زمین فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала