تسلیت ظریف به دولت و ملت عراق برای آتش سوزی در بیمارستان بغداد

CC BY 4.0 / IRNA / تسلیت ظریف به دولت و ملت عراق برای آتش سوزی در بیمارستان بغداد
تسلیت ظریف به دولت و ملت عراق برای آتش سوزی در بیمارستان بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
اشتراک
وزیر خارجه ایران در پی حادثه آتش سوزی در بیمارستان بغداد به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در پیامی در توئیتر به حادثه انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد و قربانی شدن شماری از شهروندان عراقی در این حادثه، واکنش نشان داد.

وی نوشت: " به ملت و دولت دوست و برادر عراق و خانواده‌های قربانیان بستری در بیمارستان "ابن الخطیب"، این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گویم. ضمن عرض تسلیت از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان، بر روح شهدا درود و رحمت می‌فرستم و از خداوند شفای عاجل برای زخمی‌ها مسألت دارم."

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان "ابن الخطیب" واقع در بغداد خبر دادند و علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به " کووید 19 " اعلام شد.

مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: "حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد." 

در ادامه این بیانیه آمده است: "سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف 24 ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала