در شمال عراق، عملیات گسترده نظامی آغاز شد

© AFP 2023 / Bulent Kilic ترکیه در شمال عراق
 ترکیه در شمال عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
چندین پناهگاه و غار در مناطق کردنشین عراق از بین برده شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه وزارت دفاع ترکیه، ارتش ترکیه روز 24 آوریل از آغاز عملیات نظامی گسترده در شمال عراق علیه حزب کارگر کردستان خبر داد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده که چندین پناهگاه و غار مورد استفاده نیروهای پ‌کاکا در شمال عراق در مناطق کردنشین عراق از بین برده شد و شمار زیادی از نیروهای این جنبش  نیز کشته شدند.

ترکیه تصاویر استفاده جنگی از پهپاد نابود کننده پانتسیر روسیه را منتشر کرد + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
ترکیه تصاویر استفاده جنگی از پهپاد "نابود کننده" پانتسیر روسیه را منتشر کرد + ویدئو

وی گفت گروه‌های جدایی‌طلب، نه آینده‌ای در ترکیه، نه عراق و نه سوریه دارند. طی یک سال گذشته ترکیه چندین عملیات نظامی گسترده در شمال عراق انجام داده است. این کشور بیش از چهار دهه است که با شبه‌نظامیان پ‌کاکا که عمدتا در شمال عراق مستقر هستند، درگیری نظامی دارد.

آخرین عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق در پی ربوده شدن ۱۳ شهروند ترکیه توسط پ‌کاکا آغاز شد. بعد از عملیات نظامی موسومه به «پنجه عقاب ۲» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد اجساد ۱۳ شهروند ربوده شده توسط گروه پ‌کاکا در غاری پیدا شد که به سر همه آنها شلیک شده بود.

عملیات زمینی ارتش ترکیه علیه مواضع پ‌کاکا در شمال عراق با موفقیت انجام شد و طی این عملیات ۴۸ عضو این گروه کشته شدند و دو عضو دیگر آن بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала