دنیای فناوری را چه کشوری کنترل می‌کند؟

© Fotolia / Alice_photoاینترنت در جهان
اینترنت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس در باره اقدامات روسیه و چین هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، جرمی فلمینگ رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس در خصوص کنترل دنیای فناوری توسط چین و روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه گفت:« جهان غرب برای ارتقای توانایی های دفاع سایبری خود باید سرمایه‌گذاری کند. کشورهای جهان باید آماده مواجهه با دنیایی باشند که فناوری های موجود در آن توسط دولت هایی مانند چین ابداع و کنترل می شوند.

افشای سفر تفریحی نخست وزیر سابق انگلیس به همراه  ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
افشای سفر تفریحی نخست وزیر سابق انگلیس به همراه ولیعهد عربستان

ما نباید در این زمینه از کشورهای رقیب عقب بیفتیم. در جهان امروز خلاقیت های مربوط به استفاده از فناوری لزوما توسط متحدان ما ابداع نمی شوند.

فناوری های کلیدی که ما برای سعادت و امنیت آینده خود به آنها تکیه می کنیم، توسط غرب شکل نگرفته و کنترل نمی شوند. باید در این زمینه کاری بکنیم. اگر چه انگلیس هم اکنون یک قدرت سایبری جهانی است، اما جهان به سرعت در حال تغییر است و کشورهایی مانند چین و روسیه به سرعت در حال رقابت برای ترویج ارزش های مدنظر خود و ارتقای قدرت سایبری به منظور استفاده از فناوری های خلاقانه خود هستند.

فناوری های جدید حیات آنلاین را ممکن کرده و امنیت سایبری به یک موضوع استراتژیک مبدل شده که نیازمند رویکردی است که ملت را در بربگیرد. قانون گذاران این جهان در حال تغییر هستند و دنیای آنلاین همیشه تحت کنترل دولت ها نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала