وزیر خارجه چین: دموکراسی کوکاکولا نیست

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه چین: دموکراسی کوکاکولا نیست
وزیر خارجه چین: دموکراسی کوکاکولا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه چین اظهار داشت که آمریکا نمی‌تواند کل جهان را مجبور به داشتن همان ذائقه‌ای کند که خود ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین در سخنرانی ویدئو کنفرانسی برای "شورای روابط خارجی آمریکا" اظهار داشت که اقدام واشنگتن برای ترسیم دیگر نقاط جهان طبق مواضع و نظرات خود اقدامی نادرست و اشتباه است.

چین: رقابت با آمریکا اجتناب ناپذیر است ولی ما خواستار رقابت سالم هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
چین: رقابت با آمریکا اجتناب ناپذیر است ولی ما خواستار رقابت سالم هستیم

وزیر خارجه چین از آمریکا خواست که به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با چین باشد و این موضوع را بپذیرد که چین مسیر مستقل و سیستم متفاوتی از آمریکا را انتخاب کرده است.

این مقام ارشد دولت چین تصریح کرد: دموکراسی، کوکاکولا و نوشیدنی تولید شده توسط ایالات متحده آمریکا نیست که مزه آن در سراسر جهان یکسان باشد. اگر تنها یک مدل و یک تمدن در جهان وجود داشته باشد، جهان قابل زندگی کردن نخواهد بود.

وانگ یی افزود: فقط خود مردم یک کشور می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا نظام و مسیر انتخاب شده صحیح است یا نه. ما مدل‌های خارجی را اتخاذ نمی‌کنیم، ایدئولوژی خود را صادر نمی‌کنیم و از کشور‌های دیگر نمی‌خواهیم که از روش‌های چین تقلید کنند.

وی همچنین هشدار داد، آمریکا نباید از دموکراسی و حقوق بشر به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها یا تحریک تقابل استفاده کند چرا که این موضوعات شاید به "فاجعه یا آشوب" منتهی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала