پرواز بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا بر فراز خلیج فارس

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر پرواز بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا بر فراز خلیج فارس
پرواز بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا بر فراز خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
بمب افکن های استراتژیک نیروی هوایی آمریکا پرواز خود بر فراز خلیج فارس را به پایان رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه داده‌های منابع مانیتورینگ هواپیمایی غربی، یک جفت بمب افکن استراتژیک آمریکایی B-52H Stratofortress روز جمعه از سرزمین اصلی ایالات متحده به منطقه خلیج فارس در جنوب غربی ایران پرواز کرد.

مسیر پرواز آنها در خاورمیانه از روی اسرائیل، اردن، عربستان سعودی، کویت، خلیج فارس و قطر گذشت. گفته می شود هواپیماها برای سوخت گیری در پایگاه هوایی الودید قطر فرود آمدند.

این بمب افکن ها که دارای توانایی حمل سلاح هسته ای هستند در اوایل روز جمعه پس از پرواز فرا اقیانوس اطلس بر فراز اروپای شرقی پرواز کردند. آنها از لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی، بلغارستان و همچنین یونان عبور کردند و سپس از دریای مدیترانه به سمت خاورمیانه چرخیدند.

یک جفت B-52H از پایگاه نیروی هوایی Minot در داکوتای شمالی بلند شد. پس از دو بار سوخت گیری از هواپیماهای نفتکش آمریکایی بر فراز اقیانوس اطلس، بمب افکن ها حدود ساعت 14:30 به وقت تهران بر فراز انگلیس و دانمارک پرواز کردند و سپس وارد حریم هوایی لهستان شدند.

هنوز اطلاعیه رسمی نیروی هوایی آمریکا درباره پرواز بمب افکن های استراتژیک آمریکایی وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала