خطر مرگ آور برای بهبود یافتگان از ویروس کرونا

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر خطر مرگ آور برای بهبود یافتگان از ویروس کرونا
خطر مرگ آور برای بهبود یافتگان از ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
دانشمندان خطرات ناشی از کووید 19 را حتی پس از بهبودی بیماران ارزیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature ، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دریافتند که کسانی که به کووید – 19 مبتلا شده‌اند و بهبود یافته اند از جمله کسانی که علائم آنها برای بستری شدن در بیمارستان خیلی شدید نبوده، در طی شش ماه پس از تشخیص بیماری در معرض خطر مرگ هستند.

در طی این مطالعه، متخصصان داده های 87000 بیمار مبتلا به کووید - 19 و پنج میلیون نفر از گروه کنترل را تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که حتی برای کسانی که از نوع کووید -19 خفیف رنج برده اند، احتمال مرگ افزایش با شدت عفونت افزایش می یابد. اثرات طولانی مدت این بیماری می تواند سالها یا حتی دهه ها ادامه داشته باشد، بنابراین این بیماران به مراقبت های چند رشته ای جامع نیاز دارند.

در طی شش ماه اول پس از بهبودی، خطر مرگ در مقایسه با جمعیت عمومی تقریباً 60 درصد افزایش یافته است. در پایان شش ماه، میزان مرگ و میر در بین تمام بازماندگان کووید 19 هشت در 1000 بیمار برآورد شد. در بیماران بستری شده، این رقم به 39 مرگ در هر هزار بیمار رسید.

علیرغم این واقعیت که SARS-CoV-2 در ابتدا ویروس تنفسی محسوب می شد، محققان تأیید کردند که کووید - 19 طولانی مدت از آن جهت خطرناک است که می تواند تقریباً بر روی کلیه سیستم های اندام بدن تأثیر بگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала