گونه مقاوم در برابر آنتی بادی ویروس کرونا یافت شد

© REUTERS / NIAID-RMLگونه مقاوم در برابر آنتی بادی ویروس کرونا یافت شد
گونه مقاوم در برابر آنتی بادی ویروس کرونا یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه تگزاس، نوع جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده اند که در برابر آنتی بادی های خنثی کننده ایمن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت مدیکال اکسپرس، این کشف نگران کننده را دانشمندان دانشگاه تگزاس ای اند ام، در نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس سارس-کوو-۲ بی وی-۱ را شناسایی کرده اند که ثابت شده در برابر برخی از آنتی بادی های خنثی کننده که می توانند سایر انواع ویروس را مهار کنند، ایمن است.

محققان در حال بررسی ساخت واکسن کرونا از بوته تنباکو هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2021
محققان در حال بررسی ساخت واکسن کرونا از بوته تنباکو هستند

محققان گفتند كه این گونه نشانگرهای ژنتیكی را در ارتباط با گسترش سریع، بیماری شدیدتر و مقاومت بالا در برابر سیستم ایمنی بدن انسان تركیب می كند.

این در حالیست که بی وی-۱ فقط در نمونه بزاق دانش آموزی با علائم سرماخوردگی خفیف دیده شده است، هیچ عفونت دیگری شناسایی نشده است.

متخصصان در ۵ و ۲۵ مارس نتایج آزمایش مثبتی را برای ویروس دریافت کردند که نشان دهنده عفونت طولانی تر از معمول در بیماران ۱۸ تا ۲۴ سال است. نمونه بزاق سوم که در تاریخ ۹ آوریل بدست آمد منفی بود و هیچ نشانه ای از ویروس را نشان نداد.

در حالی که بسیاری از آزمایشگاه ها در ایالات متحده و سراسر جهان در حال تعیین توالی (رمزگشایی ژنوم) تنها ویروس هایی هستند که از بیماران با کووید-۱۹ شدید جدا شده اند، متخصصان دانشگاه "ای اند ام تگزاس" در حال انجام غربالگری گسترده تری برای یافتن انواع بالقوه خطرناک ویروس کرونا هستند. قبل از اینکه چگونه باعث بیماری جدی شوند دانشمندان قبلاً داده های توالی ژنوم بی وی-۱ را به پایگاه داده ژنومی ویروس های آنفلوانزا و ویروس کرونا GISAID، ارسال کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала