۹ قدم موثر برای جوان تر شدن

© Depositphotos.com / Lenets_Tatsiana۹ قدم موثر برای جوان تر شدن
۹ قدم موثر برای جوان تر شدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
بر اساس تحقیقات بهترین راه جلوگیری از اثرات افزایش سن، داشتن سبک زندگی سالم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله health راهکارهای موثر برای جوان تر شدن به شرح زیر است:

خوابیدن به پشت: اگر همیشه به پهلو دراز بکشید٬ در گونه ای که به بالش فشار وارد می کند٬ خطوطی پدید می آید و تعداد چروکهای پوستی آن سمت از صورت رو قطعا بیشتر می شود. علاوه بر این خوابیدن به پشت دردهای گردن و کمر را نیز کاهش داده و مانع از رفلاکس اسید معده می شود.

مصرف چربی های سالم: اسیدهای چرب امگا ۳ باعث نرمی٬ لطافت و جوانی پوست هم می شوند زیرا عوامل التهاب زا در پوست مثل آکنه و پسوریازیس را کاهش می دهند.

آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی: آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های ای و ب برای پوست بسیار اثربخشند. برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را بسیار مفید است. نخود نیز سرشار از ویتامین ب ۶ برای گیاه خواران است. برای دریافت ویتامین ای می توانید از روغن سبوس گندم٬ تخم آفتابگردان و بادام استفاده نمایید.

محصولات پروبیوتیک: غذاهای تخمیر شده علاوه بر اینکه برای دستگاه گوارش مفید هستند٬ از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری می کنند. 

آدمیزاد در طی 3 مرحله پیر می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
آدمیزاد در طی 3 مرحله پیر می شود

مصرف پروتئین کافی: میزان نیاز روزانه زنان به پروتئین، ۴۶ گرم است. پروتئین به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک نموده و از شل شدگی و افتادگی عضلات جلوگیری می کند.

کاهش مصرف قند و شکر: مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پیری زودرس آن می شود.

ورزش: ورزش منظم باعث می شود بدن شما ورزیده تر شود. در عین حال عرقی که بر روی صورت می نشیند٬ پیشرفت علائم پیری را در صورت کندتر می کند.

مدیریت استرس: سلولهای افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند٬ سریعتر از کسانی که افسرده نیستند٬ دچار پیری می شوند. از یوگا و مدیتیشن برای کاهش استرس کمک بگیرید.

کاهش مصرف نمک: خوردن غذاهای پر از سدیم و شور٬ باعث تجمع آب در بدن می شود. خوردن این غذاها٬ صورت شما را دچار ورم کرده به عنوان مثال٬ زیر چشمها دچار پف شود.مصرف نمک را کمتر کرده و برای طعم دهی به غذاها از سایر طعم دهنده های طبیعی و خوشمزه مثل فلفل چیلی٬ آب لیمو و سبزیجات معطر استفاده نمایید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала