انتشار عکس از سیاره مرموز با منشاء ناشناخته

CC BY 4.0 / ESA / Hubble & NASA, J. Lee, and the PHANGS-HST Team Acknowledgement: Judy Schmidt (Geckzilla) / انتشار عکس از سیاره مرموز با منشاء ناشناخته
انتشار عکس از سیاره مرموز با منشاء ناشناخته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
ستاره شناسان هلندی سیاره عظیم YSES 2b را کشف کردند که به دور ستاره ای از نوع خورشیدی در فاصله ۳۶۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی مگس جنوبی می چرخد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان نتایج تحقیقات خود را در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر کرده اند.

 هنوز بزرگی این سیاره و اینکه از کجا پدیدار شده، به صورت راز باقی مانده است. مشاهدات در چارچوب برنامه YSES (Young Suns Exoplanet Survey) با استفاده از تلسکوپ VLT (Very Large Telescope) در شیلی مجهز به ابزار SPHERE انجام شد، که ابزاری با کنتراست بالا با طیف قطبی است که می تواند تصاویر مستقیم از سیارات فراخورشیدی ارسال کند. YSES-2 در ۳۰ آوریل ۲۰۱۸  و ۸ دسامبر ۲۰۲۰ مشاهده شد. چنین فاصله ای امکان تایید وجود جرم آسمانی را که به دور YSES-2 در حال چرخش است ممکن می سازد.

YSES 2b یک غول گازی شش برابر سنگین تر از مشتری و ۱۱۰ برابر دورتر از ستاره اصلی خود از زمین و از خورشید است. قدمت این ستاره تنها ۱۴ میلیون سال تخمین زده می شود. فاصله زیاد بین یک ستاره و سیاره در چنین سیستم جوانی با هیچ یک از دو مدل شناخته شده شکل گیری غول های گازی مطابقت ندارد.

طبق یک سناریوی دیگر، این سیاره ممکن است در نزدیکی یک ستاره پدیدار شود و بعدا به مناطق بیرونی منظومه برود. اما این امر مستلزم گرانش سیاره دوم است که ستاره شناسان آن را پیدا نکرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала