نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل با انتخابات مستقیم تعیین شود

© Sputnik / Irina Kalashnikova /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل با انتخابات مستقیم تعیین شود
نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل با انتخابات مستقیم تعیین شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
اشتراک
نخست‌وزیر فعلی اسرائیل درخواست کرد تا برای تعیین نخست ‌وزیر جدید انتخابات مستقیم برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر فعلی اسرائیل در جریان نشست حزب لیکود پس از دیدار امروز با نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا بر رد قاطعانه درخواست رهبر این حزب درباره اعطای منصب نخست‌وزیری به او تأکید و در عین حال گفت: "ما نیازمند یک انتخابات مستقیم هستیم و مسخره است که بنت نخست‌وزیر باشد".

نتانیاهو پیشنهاد حزب "شاس" برای برگزاری یک رأی‌گیری خاص به‌ منظور انتخاب نخست‌وزیر جدید را تأیید کرد. وی پس از شکست مذاکراتش با بنت همچنین گفت که اکنون برای نفتالی بنت، "زمان صداقت" است.

وزیر خارجه اسرائیل قول داد مانع از ظهور سلاح های هسته ای در ایران شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
وزیر خارجه اسرائیل قول داد مانع از ظهور سلاح های هسته ای در ایران شود

پایگاه خبری "عرب48" در ارتباط با انتخابات مستقیم نوشت که مردم در یک رأی‌گیری سریع مستقیما نخست‌وزیر را انتخاب خواهند کرد بدون منحل شدن مجدد کِنست. این خواسته در حالی مطرح شده است که رووین ریولین، رئيس جمهور اسرائیل اخیرا بنیامین نتانیاهو را طبق فرمانی مأمور به تشکیل کابینه کرد و به او 28 روز فرصت دارد تا برای تشکیل کابینه و معرفی آن به کنست (پارلمان اسرائیل) تلاش کند. این فرمان پس از اعلام نتیجه نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی اسرائیل در پنجم فروردین‌ماه اعلام، صادر شد.

کمیسیون انتخابات اسرائیل پنجم فروردین‌ماه اعلام کرد حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند مجموعاً 52 کرسی از میان 120 کرسی کنست (پارلمان اسرائیل) را به دست آوردند. مجموعه‌ دیگر احزاب، با تفکرات مختلف که در تلاش برای عزل نتانیاهو از قدرت هستند نیز 57 کرسی به دست آوردند. با این تفاصیل، هیچ‌یک از دو طرف از 61 کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نبودند. چنانچه هیچ یک از دو طرف قادر به ایجاد ائتلافی متشکل از 61 کرسی نباشند، اسرائیل در رویدادی بی‌سابقه مجبور به برگزاری انتخابات برای پنجمین بار ظرف 2 سال گذشته خواهد بود.رأی‌گیری اخیر چهارمین رأی‌گیری محسوب می‌شود. بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی از دسامبر 2018 آغاز شده، بعد از آنکه بنیامین نتانیاهو اولین انتخابات را کلید زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала