رسانه: کاروان نظامی آمریکا به شمال سوریه اعزام شد

© AP Photoرسانه: کاروان نظامی آمریکا به شمال سوریه اعزام شد
رسانه: کاروان نظامی آمریکا به شمال سوریه اعزام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
منابع سوری از اعزام کاروان آمریکایی متشکل از 24 دستگاه کامیون حامل تسلیحات، مهمات و لوازم لجستیکی مواد و ملزومات لازم به پایگاه نیروهای ایالات متحده در شهر الشداده خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی صباح، رسانه‌های خبری سوریه روز دوشنبه گزارش دادند که کاروانی متشکل از 24 دستگاه کامیون حامل تسلیحات، مهمات و لوازم لجستیکی مواد و ملزومات لازم را به پایگاه نیروهای ایالات متحده در شهر الشداده واقع در شمال منطقه تحت کنترل نیروهای یگان مدافع خلق در استان الحسکه سوریه تحویل دادند. این در حالی است که هفته گذشته نیز رسانه‌ها از شناسایی یک کاروان نظامی دیگر ایالات متحده در شمال غرب سوریه خبر دادند.

تروریست ها در سوریه در حال آماده سازی حمله به نهادهای دولتی هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2021
تروریست ها در سوریه در حال آماده سازی حمله به نهادهای دولتی هستند

گفتنی است که ایالات متحده در ابتدا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش با نیروهای کُرد وابسته به یگان مدافع خلق در شمال شرق سوریه متحد شد؛ اتحادی که به مخالفت شدید دولت ترکیه علیه حضور این نیروهای کُرد در شمال سوریه و همچنین بروز تنش در روابط دوجانبه واشنگتن- آنکارا انجامید.

با این حال، ایالات متحده به آموزش نظامی این نیروها پرداخته و به رغم دغدغه‌های امنیتی متحدان واشنگتن در ناتو نسبت به تهدید مستقیم این نیروها علیه امنیت ملی ترکیه، هزاران دستگاه کامیون مملو از تسلیحات نظامی را برای این نیروها ارسال کرده است.

گفتنی است که ایالات متحده در مجموع دارای 11 پایگاه نظامی در استان‌های الحسکه، الرقه و دیرالزور سوریه- مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق- است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала