پیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید

© AP Photo / Anja Niedringhausپیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید
پیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
تدروس آدهانوم گبریزوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) اوج گیری شیوع ویروس کرونا را در جهان پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی  اعلام نمود جهانیان به زودی به نقطه اوج در شیوع ویروس کرونا خواهند رسید . WHO استدلال می کند که موارد ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از این بیماری هولناک به رشد خود ادامه می دهد و بنابراین به زودی باید منتظر رسیدن به بالاترین ارقام بود.

مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
پیشنهاد سیاستمدار ایرانی: مجلس یک طرح فوری برای حل معضل کرونا ارائه دهد

تدروس آدهانوم گبریزوس یادآوری می کند: "تعداد هفتگی موارد جدید در سراسر جهان در چند ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است و در حال نزدیک شدن به بالاترین میزان  ابتلا  در تمام مدت شیوع این بیماری همه گیراست.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اوایل ماه آوریل از افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان خبر داده و گفت: واکسیناسیون تنها راه مبارزه با کووید19 نیست. وی خواستار حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک های محافظ ، توسل به خود انزوایی و اقدامات دیگر برای مبارزه با این بیماری شد.

شیوع ذات الریه کووید 19ناشی از نوع جدید ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده شد. سازمان بهداشت جهانی 11 مارس 2020 WHO اعلام کرد که می توان این وضعیت را به عنوان یک بیماری همه گیر توصیف کرد. مقامات و دانشمندان چینی بارها روایت پیدایش نوع  جدید ویروس کرونا در ووهان را زیر سوال برده اند. اکنون با گذشت زمان ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала